Hemgjord "ram-air"

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Shervin är min idol. Helt ofattbart att han fortfarande lever. Jag undrar var han får sina pengar från. Det är ju svårt att tro att han kan behålla en anställning särskilt länge.

"After I added the old oil into the empty containers, i closed their cap firmly and i place them in a double bag and closed the bag. I am going to place this bag infront the hardware store that i buy the oil from when they are closed. "

"After you installed and tight the oil filter and carter nut add the new oil.

Note: There are ways to clean the old oil and reuse it by boiling it and then let it rest. The dirt will sit on the bottom and you need to move the upper oil very smootly."

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nope Shervin Rezaiy, Iranier som flyttat till Los Angels, no joke.

Spana in profilen på http://www.flickr.com/people/shervinrrr/

+1

Killen är ju definitivt inte rädd att sitta vid ett tangentbord och uttrycka sig i a f. Förmodligen en oerhört intelligent världs/tidsresenär som råkat dimpa ner i vår del av välden i vår tid. Ge honom en applåd!

Eller döm honom som en gycklare. Beakta dock att gycklarna hade enormt hög status och var de enda som fick säga emot kungen. Ja det var ju faktiskt det som var deras uppgift.

Shervin säger emot allt vedertaget, en modern tids gycklare enligt min mening, å han gör det så förbannat bra.

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Tur?

Du menar såhär typ?

Nja, de där är ju från när han gjorde modden och redan sedda. :) Jag vill se hur det ser ut Nu efter att han kört 12000 miles med jacken i ramen. Han är troligen ingen bakhjulsåkare. Men det hade varit intressant att se om det blivit sprickor eller några andra förändringar.

"The first thing that it is important in a product is its safety; Performance, practicality, economical, looks, and etc all come after that so make sure whatever you make it is safe for you, others, and the system that product is going to work for and it is harmless for ones in future!

Respects
Shervin Rezaiy"

Eller döm honom som en gycklare. Beakta dock att gycklarna hade enormt hög status och var de enda som fick säga emot kungen. Ja det var ju faktiskt det som var deras uppgift.

Shervin säger emot allt vedertaget, en modern tids gycklare enligt min mening, å han gör det så förbannat bra.

Gycklare eller munskänk.. Han sitter nog rätt nära en högre makt iaf..

Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Nja, de där är ju från när han gjorde modden och redan sedda. :) Jag vill se hur det ser ut Nu efter att han kört 12000 miles med jacken i ramen. Han är troligen ingen bakhjulsåkare. Men det hade varit intressant att se om det blivit sprickor eller några andra förändringar.

Ser fasen ut som han bytt ut ramen (lr hela hojen?), kolla själva => http://www.flickr.com/photos/thisisultra/6180794315/in/photostream

Edit:@KK, nu blev jag lite lurad av han "Tjärrwinn": This photo was taken on September 25, 2011.

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag har monterat usb uttag på hojen, får jag också en Shervin-award eller kan det rent av räknas som vettigt? :confused:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag har monterat usb uttag på hojen, får jag också en Shervin-award eller kan det rent av räknas som vettigt? :confused:
Har du borrat hålet för USB-uttaget i själva ramen?
Samt vart har du kopplat in uttaget, direkt efter tändspolen?

Är svaret på ovanstående frågor ja, så är du på god väg. :krama

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Massor av inspirerande idéer. Ska plocka fram vinkelslipen och se vad som händer.

Undrar hur bra det gick att bromsa första gången med dom nymålade skivorna och hur dom såg ut efteråt. Men målade han bara på utsidorna kanske man fick hyggligt bromskraft från beläggen på insidorna och vid korvmojen behövs ju egentligen inga bromsar.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Har du borrat hålet för USB-uttaget i själva ramen?
Samt vart har du kopplat in uttaget, direkt efter tändspolen?

Är svaret på ovanstående frågor ja, så är du på god väg. :krama

Gjort ett hål i kåpan som usb-porten precis får plats i. Jag letade upp en kabel med 12V när spänningen är på och 0V när spänningen är av, skarvade på den. Vet inte vad sladden egentligen går till men det fungerar i vart fall. :yoparty

Hyssna

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Hoj
07 CBR 1000 RR
Jag kan fan inte sluta titta samtidigt som det nästan är lite jobbigt!:huvet

Han är ju rätt kreativ!:död

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Den här snubben har jag följt förut, totalt pantad. Jag försökte ta reda på om han verkligen är seriös med sina moddar eller bara gör det för uppmärksamheten o många "viewers". Helt klart rolig läsning dock:hihi Såga hål i ramen, hahahah, lacka bromskivorna svart, fan va den lär gå:banana:död

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Läst hans instruktion om att sänka fronten i kronan:
"Warning: DO NOT lower the front of the 2005 Kawasaki Ninja ZX-10R more than 3cm=30mm=1.18" because it unbalance the bike and it can cause accident! In addition if you lower the front of your bike too much, it cause your front light to get broken becasue during breaking the front light would accident to the fender."

Jag sätter mina pengar på att han har en trasig lyktinfästning liggande nånstans... :D

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha