Heminredning/home styling

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Hehe tack för alla goa tips!

Lite intresserad är jag allt. Men jag tänker inte sitta å tokscanna blocket efter "bäst matchande retro äkta prylen". Åker hellre till krauta å ikea nåra svängar å lägger nåra helgers jobb.

Tänker att denna gången jag flyttar ska ja fan satsa lite så de blir ett riktigt gött hem å bo i, där man kan trivas, ha grymma fester och givetvis cheyer :gnissla Första lyan jag bor i nu, är bra som fan, men nu när man fått fast jobb och inte lever på studentlivet längre ska ju hemmet vara därefter.

Har inte SH en tråd för renovering/hemmafix?

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Några tips från en estet som jobbat med husrenovering är följande.

1: Är väggarna inte vita, måla dem vita. Det gör rummet större samt är det enklaste att inreda efter då INGET skär sig med vitt (det är egentligen inte en färg utan mer avsaknaden av en färg)

2. Skaffa neutrala möbler, utstickande möbler skär sig lätt när de väl kommer på plats.

3. Ska du ha en utstickande möbel, typ porr-lila chesterfieldsoffa, KÖP DEN FÖRST och välj övriga möbler efter det.

4. Sätt färg på rummen med hjälp av tavlor, inramade affischer och konstverk/roliga prylar, det är lättare att flytta en tavla än att måla om en fondvägg.

5. Finns det möbler hos släktingar/vänner/på jobbet som du verkligen gillar, va inte rädd att fråga om du kan få/få köpa dem. Det värsta som kan hända är att du får ett nej och eventuellt en konstig blick. Att fråga på jobbet om man får köpa en möbel är inte giltig grund för uppsägning.:D

BTW kan jag meddela att sedan jag blev sambo så har jag ett mycket snyggare och trevligare hem, trots att whiskyn står i ett skåp där den inte syns.:D

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag vill bo fint. Har inte så stort intresse i att välja färger..
Byggbiten är rolig =)

Vad kostar tjänsten?

För mkt för en budget på 5-10k... :(

Såg inte det. Men det är inte alls så dyrt som jag trodde. Några tusen för ett rum inkl. modell, kostnadsförslag, budgetversion och konsultation så man får den stil man vill ha och inte det HON vill ha.

Efter att ha sett flera olika saker hon gjort (snart min hall t.ex) så måste jag säga att jag är imponerad över träffsäkerheten. En skön relax-gillestuga, ett flickrum, ett vardagsrum osv för olika personer i olika hem som verkligen speglar de som bor där. Just den förmågan att hitta rätt imponerade. Själv har man en idé, köper en lampa för 2000 spänn och kommer hem för att inse att den ser ut att passa antingen i ett flickrum eller på bordell. Rätt blir det ju aldrig iaf.

För min del hade jag SPARAT pengar på att anlita nån så man får det rätt direkt. De gör ju inget annat än att fönstershoppa och hålla koll på smådesigners, själv har man ju inte ens chans att täcka upp marknaden på det sättet om man inte är superintresserad (läs: tjej).

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Du slog huvudet på spiken! Precis vad jag tänkte. Dock konsulterade jag SH :D

Jag får bjuda in tjejkompisarna på visning för att få åsikter.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du slog huvudet på spiken! Precis vad jag tänkte. Dock konsulterade jag SH :D

Jag får bjuda in tjejkompisarna på visning för att få åsikter.

Ta 2 snygga (singel)tjejer med bra smak, lova dem en heldag och bjud på dagen + middag mot att de hjälper dig shoppa (att erbjuda en tjej att få shoppa på nån annans kort är julafton för dem).

Du får inte bara hjälp med inredningen, förmodligen även en lagad middag också. Är du glad och skrattar mkt, ger dem komplimanger för deras goda smak och härliga humor under dan, och kompletterar med några flaskor sjysst vin på kvällen kanske du tom kan toppa med en trekant!

Vi kör på det! Taaagning

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ta 2 snygga (singel)tjejer med bra smak, lova dem en heldag och bjud på dagen + middag mot att de hjälper dig shoppa (att erbjuda en tjej att få shoppa på nån annans kort är julafton för dem).

Du får inte bara hjälp med inredningen, förmodligen även en lagad middag också. Är du glad och skrattar mkt, ger dem komplimanger för deras goda smak och härliga humor under dan, och kompletterar med några flaskor sjysst vin på kvällen kanske du tom kan toppa med en trekant!

Vi kör på det! Taaagning

Du är en riktigt slug jävel du!:D

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Några tips från en estet som jobbat med husrenovering är följande.

1: Är väggarna inte vita, måla dem vita. Det gör rummet större samt är det enklaste att inreda efter då INGET skär sig med vitt (det är egentligen inte en färg utan mer avsaknaden av en färg)

Det är ju precis tvärtom - vitt innehåller alla färger och svart är avsaknaden av färg :7peta

Personligen gillar jag inte vitt på väggar, det är för vanligt och för stilrent. Jag vill ha det mysigt och hemtrevligt istället, inte som i en IKEA-katalog. Vitt har jag i hall och i kök där jag vill ha det så ljust som möjligt av praktiska skäl. I vardagsrummet har jag väggar i orange/beige ton och i sovrummet är det mest rött, det gör rummet mörkare och ett schysstare ställe att sova i.

Dessutom kan man göra fina effekter med strukturfärg.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...