Heminredning

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Hur gör man?

Vi har ett lagom stort vardasrum, fyrkantigt. Kanske ca 45-50kvm.

Nästan mitt i går en bärande limträbalk som fungerar lite som en "rumsavdelare" innanför den så är det tv-vardagsrum och utanför har vi en Lekmatta till dottern där hon har massa leksaker och grejjor.
Ena kortsidan är "helt" i glas med fönster och dörrar.
Andra kortsidan är delad av ett "valv" (fast ändå inte ett valv) så på ena sidan sitter tv:n och på andra har vi bara en liten skänk som är alldeles för liten för rummet.

Men rummet är typ omöjligt att inreda, vi har ne tavla som min sambo älskar och som jag tycker är helt okey, den är stor och men inte tillräckligt.
Den blir för stor för kortsidan brevid TV:n och för liten för långsidorna som är ganska långa.

Vet någon nånting om inredning?
Eller vet ni var man kan vända sig?
Kanske måste anlite ett proffs eller kontakta Roomservice...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Tavlor går att köpa på ebay, ut och sök på "oil painting/s". Men som sagt, bilder är ju alltid bra, dra en panorama när du ändå håller på.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Lägg ut en skalenlig ritning över rummet med fönster och dörrar o.s.v. utmarkerade...

Sen får folk inreda själva och "rita ut" de möbler de väljer.. Vinnaren får en whisky.

Frågor på det?
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Ska testa få fram lite sjyssta bilder.

Tilläggas bör att det är dyrare än man kan tro att bo i hus, således är budgeten för detta projekt minimal...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Den här tråden kommer bli ett mekka för alla 20-25 åringar som tror de vet hur det ska vara för det har de sett på TV.
Speciellt tjejer.
Det var ju någon tråd som Dee Cati startade där han frågade hur man bygger en stuga typ, fick svaret av en 17-årig brud att hon inte visste ett skit men hon visste minsann hur den skulle inredas. :rofl
Kontakta henne. :tummenupp
Eller smäll upp en fet jävla altan istället och en tavla när vi pissade ner din Ducati Monster innan spekulanten kom och provkörde.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Var en man!

Då löser man det genom ett byggprojekt.

T ex
- Hojgarage kombinerat med mekplats
- Dela av rummet med mellanvägg, fixa dit nått akvarium med pirayor som du bygger in i mellanväggen.
- Gör ett biorum, samt bygg en DVD hylla för porrsamlingen


Finns ju hur mycket som helst att hitta på med en sån yta:brynad
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
"Bärande limträbalk" låter lite ghey. Skaffa istället en tresidig öppen spis och bygg in som avdelare. I värsta fall kan du klä in din "limträbalk" (som är ghey) i snidat virke så det ser ut som en rejäl stock till bjälke.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Bilder och utomordentlig ritning

Kom med billiga idéer
 

Bifogat

  • DSC_0348.1.JPG
    DSC_0348.1.JPG
    85.9 KB · Visningar: 104
  • DSC_0361.1.JPG
    DSC_0361.1.JPG
    83.6 KB · Visningar: 85
  • DSC_0362.1.JPG
    DSC_0362.1.JPG
    84.6 KB · Visningar: 83
  • DSC_0363.1.JPG
    DSC_0363.1.JPG
    77.5 KB · Visningar: 90
  • Ritning.JPG
    Ritning.JPG
    32.2 KB · Visningar: 82

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Här gör man sig till med finfin rining, sem besvärar sig inte ens en jävel att kommentera verket :mad:
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
ja, det var sannerligen ett anskrämligt möblemang.

Ställ soffan med ryggen ut mot rummet, under balken i taket och häng tv:n på den långa väggen mitt emot. Då kan du tavlan där tv:n står idag.


I den andra delen av rummet skulle anske ett stoooort rustikt matsalsbord kunna placeras.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Det där hade vi oxå problem med, vårt vardagsrum var avlångt och enda placeringen av tv innebar att soffan måste stå utmed långväggen och där låg solen på.
Vi satte upp en väggdel, 1,8 m, under limträbalken och behöll en stor öppning.
Resultatet blev att vi fick en vägg som tålde vägghängd TV och kunde inreda ett hemmakontor på andra sidan av väggen som var ett dött utrymme förut.
Posta filen så kan jag visa hur du kan göra.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Guldtråd. Kommer kapa den med egna inredningsproblem i mitt vardagsrum. Återkommer.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Inredning är överreklamerat.
Sätt en jättestor madrass i mitten av rummet och omge detta med ett bollhav beståendde av färggladda plastbollar runt omkring.
Du och frugan kan ha orgier och ungen kan leka Ronald McDonald-klubb hela dagarna med kompisarna.
Lättstädat dessutom, och tro mej ni kommer ta alla era gäster med förvåning! :hihi
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
ja, det var sannerligen ett anskrämligt möblemang.

Ställ soffan med ryggen ut mot rummet, under balken i taket och häng tv:n på den långa väggen mitt emot. Då kan du tavlan där tv:n står idag.


I den andra delen av rummet skulle anske ett stoooort rustikt matsalsbord kunna placeras.

Missade att skriva att "bakom" fotöljen är det en dörr ut till ALTAN:en...

Ungen har väl ett eget rum att leka i?

Förvisso, men det är ganska gott att umgås med sitt barn...

*skitmycket bra tips om att bygga en vägg*

Vi tog bort väggen för att vi ville ha ett stort rum... annars är det inga problem, då bygger jag "tillbaka" väggen och har ett TV:rum och ett "vardagsrum"
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag gör ett nytt försök till inredningsråd. Nu ska jag vara lite mer allvarlig denna gång.
Utgår mycket från bilden längst upp till höger: där det alltså finns leksaker liggande och ett torkställ (?) står.
Vid den väggen närmast den röda gardinen ställer ni den stora byrån med tv:n på, i och med att denna vägg är så stor får ni oxå plats med den där fina tavlan. Tavlan skall alltså hänga till höger om byråb/tv:n. Ni kommer då få lite plats över i högra hörnet och där ställer ni en palm (kan köpas billigt på IKEA för 149kr) så att det är lite grönt o trevligt! Den svarta spegeln sätter ni upp på den "lilla" väggen där det nu står en mindre byrå. På så vis reflekteras ljuset utifrån på spegeln och gör hela rummet ljusare samtidigt som palmen står i det hörnet och ser då mycket maffigare och större ut.
Fåtöljen vänder ni bara om till andra sidan, dvs mot tv:n och soffan ställer ni mitt i rummet. Jag vet att det låter knasigt, men då "delar ni av rummet och får ett mer harmonisk helhet+ att det blir ett utrymme "bakom" soffan där eran dotter kan leka och ha sina leksaker och dockor. Dessa kommer inte att synas för soffan, vilket gör att det blir (ser) mindre stökigt ut, och dottern tycker säkert det blir kul att leka koja där.
Dvd-hyllorna står bra där de är och du flyttar lampan där spegeln nu står. Den mindre byrån ställer du bakom soffan mot väggen.
Behöver kanske inte förtydliga att bordet o mattan ska stå framför soffan?! :)
Lycka till! Ta nu bilder av den nya inredningen..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top