Var idag iväg på registreringsbesiktning. Hade enligt anvisningar här på forumet fixat fram ett COC intyg inför besiktningen men det räkte visst inte, de behövdes ett ytterligare intyg på att hojen uppfyller och överänsstämmer med COC dokumentet.
Det jag förstod var största problemet var att hojen tidigare är registrerad på 37kw och enligt COC dokumentet är det 10kw och då stämmer ju inte vare sig buller eller avgasvärden. I vanliga fall så finns det ju godkända strypningar och så vidare men här behöver jag ett intyg på att hojen är i utförande enligt COC papperna. Om jag förstår rätt, måste jag lämna in hojen till en Husaberg certificierad verkstad för att få hojen strypt för att sedan få ett intyg av verkstaden på att hojen är i enlighet med COC papperna?
Ni som har registrerat hojar vet säkert detta men jag fick mig en värre chock när jag fick avslag, hade dock räknat med en liten reaktion i effektskillnaden.
PS. någon kanske vet var man kan köpa godkänd instrumentering
Det jag förstod var största problemet var att hojen tidigare är registrerad på 37kw och enligt COC dokumentet är det 10kw och då stämmer ju inte vare sig buller eller avgasvärden. I vanliga fall så finns det ju godkända strypningar och så vidare men här behöver jag ett intyg på att hojen är i utförande enligt COC papperna. Om jag förstår rätt, måste jag lämna in hojen till en Husaberg certificierad verkstad för att få hojen strypt för att sedan få ett intyg av verkstaden på att hojen är i enlighet med COC papperna?
Ni som har registrerat hojar vet säkert detta men jag fick mig en värre chock när jag fick avslag, hade dock räknat med en liten reaktion i effektskillnaden.
PS. någon kanske vet var man kan köpa godkänd instrumentering