Hemkommen från sjukan

MiZe

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
gsxr 1000 -05
Igår fick jag åka hem från sjukan efter att krashat med hojen, tar det från början! kom åkandes på en 70-väg då det plötsligt kör ut en glidarhoj från höger och han tittar bara åt höger och glider ut, dvs ser inte mig. Att stanna var då försent och jag har att välja på att krocka med honom eller en refug som stod i mitten av vägen, jag valde det senare. jag körde rakt in i skylten, men vet inte om jag tog den med axeln eller hojen, tror det var hojen. fick åka ambulans in till sjukan med otrolig smärta i axeln höften och i pungen. där konstaterade dom att ALLA ben i kroppen var hela men att minst tre ledband i axeln var avslitna. och att jag måste ha slagit pungen i tanken. På natten kom läkaren och tog en extra titt där nere, den hade då antagit en färg likt ett plommon och den vänstra var ca: 7cm stor. Jag fick ligga inne i ett dygn för observation och blev väckt varannan timme för att dom skulle veta att allt stod rätt till. både polis och läkarna sa att jag haft änglavakt. Så nu väntar sjukskrivning och rehabträning av axeln. Resultatet blev att jag har väldiga probem att gå och att jag inte kan använda vänster arm. Men jag är så otroligt glad att han där uppe inte hade bokat tid för mig utan lät mig leva.

KÖR FÖRSIKTIGT ALLA FÖR DET KAN HÄNDA VEM SOM HELST.

Last edited:

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Som sagt det kan hända alla! Jag låste framhjulet när en bil panik bromsade idag! Så det kan hända alla!

Nicotin

Guest
Håller med...

Inga skämt om familjejuvelerna....

Gör ont bara man tänker på det...

Krya på dig allt du kan och förmår, detta kan hända vem som helst
så ta det lugnt därute....

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
Aj oj uff.. det gör ont att läsa det ju .. stannade cromesuggan ?? hur funkar det försäkrings mässigt ??

men viktigast av allt du lever ju + att du känner att du lever *små ler*

MiZe

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
gsxr 1000 -05
ZaraxZ skrev:
2373852 Som sagt det kan hända alla! Jag låste framhjulet när en bil panik bromsade idag! Så det kan hända alla!

Hur gick det för dig? klarade du dig? hoppas det!!!

Instabil skrev:
2373882 Aj oj uff.. det gör ont att läsa det ju .. stannade cromesuggan ?? hur funkar det försäkrings mässigt ??

men viktigast av allt du lever ju + att du känner att du lever *små ler*

Joda jag lever, det VET jag hehe. jo han stannade och vittnen finns det men jag har inte ringt bolaget ännu, ska göra det imorgon, men det lär vara hans bolag som står för fiolerna. men som sagt just nu spelar det mindre roll, har ju haft lite tid att tänka på det som hänt och är bara glad att det inte blev värre

Last edited:

Desmond

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Hornet 600
duckie skrev:
2373789 Hur går rehabträning av pungen till egentligen...?

:nyfiken
Finns någon form av ställning man kan montera som den kan vila på. Iaf enligt en polare som råkade illa ut. Hälsade på han på sjukan o han hade lite stålpinnar mellan benen. Pratade visserligen inte med läkaren, men jag tror faktiskt inte han skojade om vad de var till för.

Krya på dig!

MiZe

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
gsxr 1000 -05
Desmond skrev:
2373918 Finns någon form av ställning man kan montera som den kan vila på. Iaf enligt en polare som råkade illa ut. Hälsade på han på sjukan o han hade lite stålpinnar mellan benen. Pratade visserligen inte med läkaren, men jag tror faktiskt inte han skojade om vad de var till för.

Krya på dig!

tack för det tippset, det ska kollas upp!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
duckie skrev:

Kom hit så kan ja visa dig hur du ska gå tillväga:pannkyss

Gött du klarade dig relativt bra ändå. Den där chromblyslädemoppen ska kanske vara glad han lever!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Mr Helmut skrev:
2374032 Kom hit så kan ja visa dig hur du ska gå tillväga:pannkyss

Gött du klarade dig relativt bra ändå. Den där chromblyslädemoppen ska kanske vara glad han lever!

Äru bög eller? :va

:rolleyes:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
duckie skrev:

Ofta med hjälp av musik, faktiskt.

Spela skinnflöjt och blåsa i köttpipan. Ja, du vet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln