Fredda66
.::[Biatch]::.
martan skrev:En som vibrerar istället för roterar.
/MA
Ajdå..
Men varför kan man inte använda en som roterar???
Tänkte slipa med typ 800 papper med maskinen, men den är av typen roterande.
//Fredda
martan skrev:En som vibrerar istället för roterar.
/MA
B1 skrev:Det kan vara så att den ocellerar oxo. Jag använder på jobbet en maskin av märket Festo. Den ocellerar men roterar lite oxo.
Om du tar tag i slipplattan på din maskin och startar (var försiktig, hanskar rekomenderas) så kanske den börjar vibrera men inte surra, om du sen släpper börjar dom ofta snurra, samt om du kör den löst i luften. I regel har dessa maskiner en rund slip platta med 6,7 eller 9 hål i för att suga upp damm. Testa, den ska inte vara som en vilkelslip.
Fredda66 skrev:Och vad är en maskin av "OCELLERANDE typ"??
Varför fortsätter du att fråga om grundarbete när du ska sprayburksmåla sen? Inse att alla svar i denna tråden pekar åt samma håll. Ska du sprayburkslacka så kan du lika gärna skita i grundslipning. Resultatet kommer hursomhelst bli kasst. Skulle du vilja göra nåt annat i framtiden så måsta all gammal färg bort först vilket är ett helvete. Sprayburk är OK som nödlack på skrapad krashkåpbit men inte mer.Fredda66 skrev:Den som vi har är en cellererande (roterande) helt klart. Men varför kan man inte använda en sådan??
//Fredda
gulsvartkawwa skrev:Varför fortsätter du att fråga om grundarbete när du ska sprayburksmåla sen? Inse att alla svar i denna tråden pekar åt samma håll. Ska du sprayburkslacka så kan du lika gärna skita i grundslipning. Resultatet kommer hursomhelst bli kasst. Skulle du vilja göra nåt annat i framtiden så måsta all gammal färg bort först vilket är ett helvete. Sprayburk är OK som nödlack på skrapad krashkåpbit men inte mer.
v-g skrev:Sprayburkar är inte för annat än påbättring. Man får så liten sprutbild att det inte går att lacka så man får ett jämt resultat iaf inte då det gäller en bilhuv tex. Fast på en mc med mycket former kan det ju iofs gå men jag är skeptisk.
Dessutom vad kostar svartblank som sprutfärg?
Har för mig att för 1 liter (till en 125) svartblank plus härdare gav jag inte mer än 200 spänn. Nu var ju det ett antal år sedan men ändå. Svart är en billig färg! Dessutom är det den färg som förlåter allra minst. Minsta mygel syns lång väg.
Sprayfärg håller som Mattias säger inte ett piss. Minsta lilla så blir den repig, sömderfrätt eller allmänt matt.
Den svartfärg jag lackade med var ENKOMPONENTS lack men då klarlacken kom över sen så kvittade det. Spillde bromsolja bensin och diverse smörja på den 125'an, inte var den sämre av det!
Man kan även slipa den svarta färgen med 800-1200 papper innan man lägger på klarlack för ett mysigare resultat = Mer djup i lacken.
Emen skrev:Hur gör man om man vill lacka fält, eller rättare sagt vad ska man maskera med för tejp så man får jämna å fina kanter då man drar av den, duger vanlig maskeringstejp eller?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|