Hemma med hojen

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Och den är helvit! Som ett... oskrivet blad, liksom. GP-inspirerad lack vore nåt, som såhär:
ny-yzr250a1994.jpg

Fast med röda sifferbottnar. I alla fall 21/9. Efter den segern kan du säkert klassa upp dig direkt igen.

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Hold Your Horses

Det räcker inte med att ställa skorna på löparbanan!

Mitt mål är att ha roligt med hojen.
Den 21/9 och därefter. Kanske inte tävlar alls med den, kanske tävlar men aldrig "klassar upp mig". Vi får se, roligt ska jag iaf ha..

/Racerpelle

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Det här blir bara bättre och bättre, snart spricker jag av nyfikenhet. Det är nästan så att jag kan svära på att min granne (Anna, 55 år och ensamstående) inte har en sprillans, ostartad TZR-95 med skumplasten kvar på styret. Man ska aldrig säga aldrig, men efter en stunds funderande vågar jag i just detta fall med min granntant säga att hon aldrig har haft och aldrig kommer att ha en sådan hon att sälja till mig. Om det är som du antyder, att kontakterna gått via din granne, kommer jag att gå och köpa en trisslott direkt efter lunch. Ett sånt sammanträfande händer bara inte. Såvida man inte bor granne med en racerförare?

Eller var det när du sålde R1'an? Var det inte du som hade en annons ute för ett tag sedan? Börjar det brännas?

Förresten, har du räknat något på driftkostander? Vad kostar det att köra 500 varv runt Sviestad, d v s drygt 100 mil, med en "sån där"?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Teddy, nu får du lugna ner dig lite. Har det tagit hårt på dig att inte vara med i år?!?

Är du hel nog för b-tävlingen den 21'e??

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Chrille skrev:
Teddy, nu får du lugna ner dig lite. Har det tagit hårt på dig att inte vara med i år?!?

Är du hel nog för b-tävlingen den 21'e??

Buhuäää...om du bara visste. Jag får/bör/kan köra ordentilgt tidigast nästa år. I ett desperat försök att avhjälpa den värsta abstinensen ställde jag på hojen och tog en sväng på Tungelstavägen, men det gjorde bara abstinensen värre. Det blev tydligt att kroppen inte ännu är redo för banåkning med lite tempo. Touring fungerar, men häng och släng med kroppen och hårda inbromsningar fungerar inte.

Nog om det. Nu åter till det intressanta.

Jag har frågat min granne, hon hade inte någon TZR.

Allt är klart, nu vet jag! Du sålde din R1'a till din granne som råkar vara Peter Sköld (alla vet ju att han nyligen fyttat till Linköping, eller hur?) som ska lägga handskarna på hyllan efter en lång och framgångsrik karriär och som betalning får du en TZR som han genom sina kontakter inhandlar från utlandet under ett reportage för Tidningen Bike varför den förjer med i ett släp som körst till redaktionen. Va, visst har jag rätt?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Men Teddy! Skärpning nu va? TZR och TZ är inte riiiktigt samma sak! TZR och TZM är ännu mer väsensskilda.

TZM = 250RRRRRRR
TZ = 250R
TZR = 250SP

Got it? :fakta :hej :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Torkel skrev:
Men Teddy! Skärpning nu va? TZR och TZ är inte riiiktigt samma sak! TZR och TZM är ännu mer väsensskilda.

TZM = 250RRRRRRR
TZ = 250R
TZR = 250SP

Got it? :fakta :hej :D

schhh, nu missade du chansen att sälja en gammal tzr svindyrt till teddy :rolleyes: :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...