Hemma, sjuk och nysingel

Mingves

Guest
Jaha, då hände det mig med :skrämd

Som många andra här på SH så har gått och blivit singel nu i sommar. Efter 8 år...

Och som om detta inte var nog så har jag fått en rejäl förkylning. Ligger nu hemma i sängen och mesar mig, för att jag är förkyld :crash
Chefen ringer och kollar hur man mår...känns ju bra NOT :(
Har 30 dvd filmer som jag inte sett men ingen lockar...vad skall man göra? Surfa orkar man bara 3 min åt gången och laga mat...phui får bli något snabblagat.

VAD SKALL MAN GÖRA FÖR ATT BLI FRISK? Har käkat massor med frukt, men man kan ju inte äta hur mycket som helst...

Det är ju typiskt nu när man börjar tycka singellivet är ok så kan man inte gå ut.....

///M

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Sova och dricka vatten är bästa medicinen.
Ät inte typ panodil eller ta nässpray (om du inte absolut måste). Det finns en anledning varför kroppen ökar temperaturen och täpper till näsan!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Varför känns det inte bra att chefen ringer och kollar hur man mår? Jag ringer alltid mina medarbetare för att höra hur det står till - inte för att kontrollera, utan för att jag bryr mig om dom. Det är väl roligare att veta att man är saknad?

Mingves

Guest
Separationsångesten har släppt, jag har insett att det som hände skulle ske och det är ok. Har allt bölat och beklagat mig för kompisarna :D
Men att man skall bli sjuk är fan bara droppen, nu skall man ju utnyttja det sista av sommaren :(
Men men det kommer väl mer somrar...Jag har ju tid att maila lite nu i allafall....

Jag tog en ibumetin förut, hade feber men jag skall nog skippa att ta fler.
Har tagit bromhexedin för jag hade så mycket slem att jhag inte kunde andas.

///Mats

Mingves

Guest
Freppa skrev:
Varför känns det inte bra att chefen ringer och kollar hur man mår? Jag ringer alltid mina medarbetare för att höra hur det står till - inte för att kontrollera, utan för att jag bryr mig om dom. Det är väl roligare att veta att man är saknad?

Jo, men det känns som lite övervakning. Klart han vill veta när jag kommer tillbaka men ändå....

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Synd om du tycker så. Hoppas att det inte är vad din chef vill förmedla, för då är han enligt mitt tycke en dålig chef.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Freppa skrev:
Ähh, säg nu som det är. Dvs att du känner på dig att de jävlarna är fyllesjuka och att de skall veta att du inte är så lättlurad som de tror. :crash

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Bingo skrev:
Ähh, säg nu som det är. Dvs att du känner på dig att de jävlarna är fyllesjuka och att de skall veta att du inte är så lättlurad som de tror. :crash

Jag tror freppa kör efter mottot "genom sig själv känner man andra" :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fyllde år igår och fick ett "vargtass-kit" med recept.
700ml Explorer och ETT lingon.
Lägg lingonet i spriten.
Låt stå.
Rör om.
Drick.

OBS OBS OBS
Låt INTE lingonet ligga i för länge. Då kan man få en klart otrevlig och skarp fruktsmak och man riskerar att bli kallad vegetarian.

Fast drick inte för mkt för då badar du i fontäner, gör akvarium av telefonen (ringer polisen på lånad telefon och berättar detta), plånboken försvinner och du slår halvt ihjäl dig.

Serious mode ON: Bit ihop och ta en dag i taget. Enda lösningen. Åka lite hoj avslappnat och lugnt rensar alltid skallen.

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
Har ärkekuren.

Käka en eller två vitlöksklyftor :eek: tugga ordentligt!
Inte det mest aptitiliga men jag lovar att det blir soprent i halsen och näsan sedan. Komplettera med mycket vatten och vila.

Mingves

Guest
Spritfross: Kan inte göra så då jag har tagit medicin.....inte bra att blanda.

Vitlök...jag skall träffa folk i helgen....vill inte att de skall dö av min andedräkt :D

Jag har käkat vanlig lök, nu skall jag dricka massor med vatten. det är bra.

///Mats

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Hmmm...

Det enda oroande är din förkylning. En manlig förkylning är en åkomma där smärtorna av en tvillingfödsel framstår som en viskning. Vi män har det inte lätt...

Krya på dig, o du kör med C-vitamin (enda som vetenskapligt är belagt är bra mot förkylningar)

:)

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Kanske inte det godaste , men efter att ha läst "vitlöks tipset" :zpy så e det väl fritt fram ...

Pressa färsk ingefära i kokande vatten...(starkt som f-n ) men jag lovar det hjälper.... :tummenupp

Krya på dig!!!

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Re: Hmmm...

Busafreak skrev:
Det enda oroande är din förkylning. En manlig förkylning är en åkomma där smärtorna av en tvillingfödsel framstår som en viskning. Vi män har det inte lätt...

:)

Det e ju märkligt att ni alltid blir sååååååå sjuka hela tiden... :D

Mingves

Guest
Jag kan varna för vitlökstipset, käkade en gång 3 klyftor för ett snbbt tillfrisknande....det skulle man inte ha gjort. Faan vad ont man fick i magen efter. Det var som att bli stucken med kniv.
Man bör nog blanda dem med något mer typ bröd. Inte vitlök + vatten :skrämd

///M

Snålben

Ledlös sengångare
Gick med
12 Jun 2003
Hoj
Gsxr 1000 -01
Då kanske man kan anmälla sig till den här tråden?
Ligger åxå hemma i soffan med feber å snor i hela huvudet.
De där med att bli singel efter tio år klarade jag av förra året.
Då är de bra med kompisar å en jaklä massa jobb så man får tänka på annat. Krya på dig å livet stannar inte upp utan de kommer bara mer möjligheter...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...