Vet någon vart jag kan få tag i hyfsat billiga kabelrännor att dölja all kabel i? Behöver diverse olika storlekar och dom måste vara vita.
Biltema
Vet någon vart jag kan få tag i hyfsat billiga kabelrännor att dölja all kabel i? Behöver diverse olika storlekar och dom måste vara vita.
Är jag dum i huvet? Vart fan kopplar jag in den optiska kabeln från stärkaren? Jag har ingen utgång på dvdn och ingen på tv:n. Var alldeles för länge sen jag grejade med sånt här? Ska den bara kopplas från optical till optical 1 eller 2 på stärkaren? Nej så kan det väl inte vara?
Tacksam för hjälp!
Har du ingen optisk utgång från DVD:n? Nä, nu skojar du allt?
Den ska kopplas från den optiska utgången på DVD:n till dn optiska ingången på förstärkaren, brukar vara märkt med DVD eller optical-in eller liknande.
Jag har en gammal Pioneer DV-370 och den har ingen optisk utgång. Glöm det jag sa tidigare om hur man kopplar, måste vara matbristen pga allt meckande.
Jag kör componentkablar från dvd:n till stärkaren. Sen måste jag ju ha separata audiokablar till tv:n, det är det som den optiska sköter i vanliga fall då va? För vad är det mer som ska upp till tv:n än mina audiokablar från dvd:n? Men vad skickar bilden om componentkablarna är inkopplade i stärkaren?
Tack för svaren!
Jag snek lite och köpte ingen ny dvd när jag köpte surroundpaketet, väntar tills hösten och köper en PS3:a istället.
Då åker jag ner och köper en coaxkabel så fort affären har öppnat!
Ha det gött!
Mvh Bobby
Komihåg att det ska vara en DIGITAL COAXIAL KABEL och den ska vara 75ohm stabil.
Denna är en av dom bästa MARCUSCABLE DIGITAL COAXIAL
Om du trycker på menu eller setup på fjärren utan att ha dvdskiva i så bör du komma till dvd´ns grundmeny.
Mvh Jonas
Självkalibrering finns ej på din modell
CTI, aldrig hört talas om
>>DeeCati, något du har hört talas om ??
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|