Hemmabiopaket+tv?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Anton_Ljunghusen skrev:
Kanske vore en idé att fråga om prisklass innan ni ger förslag på ljudpaket för 25 papp. Liksom, 99% av sveriges befolkning tycker INTE det är värt det

Köp hellre bättre högtalare och reciever än att köpa HIFI-klubbens ljudkablar, snacka om rippoff! Visst, lägger man 25 papp på ljudet är det kanske värt det

Du snackar skit, om dom har pengarna så tror jag de flesta under 40 tycker det är värt att lägga 25kkr på ljudet. Tycker han ska köpa ganska normala kablar och sen succesivt byta ut dom en och en, det är som roligt när man vant sig vid ljudet och sen åker och köper en kabel och märker sen att det låter bättre :tummenupp
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Hinkas skrev:
"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"

Nej... och för att få det perfekta ljudet bör du väl lägga ner ett par tre miljoner på ljud och akustik. :näsblod

Jag har lagt ner knappt 10' på ljudet, och det låter oväntat bra.
Audio Pro i kombination med Pioneer-reciver.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nu ville han inte veta hur dyra kablar han skulle köpa utan emr vad han skulle köpa, eller har jag missförstått?
Hursomhelst, ljudet tycker jag är värt minst halva pengarna av den totala summan, det är mer än halva upplevelsen med ljudet vid en filmtittning MINST. Jag kör fortfarande på min gamla sunkprojektor som jag tycker duger men har lagt ner desto mer på ljudet. Iofs så är det bättre ljud med mina dyra kablar än de billiga :) Men skitsamma, man är nöjd till en början ändå och halva nöjet är att byta upp sig med tiden!
Satsa på riktiga stereoprylar, inte ett "komplett paket" med förstärkare och dvd i samma skal. Mest prisvärt för en nybörjare eller mindre kräsen tror jag är yamaha's prylar på receiver-fronten. Men tänk på att du oftast kör på samma märke som man börjar med (tror jag iaf) och du vill ju inte ha fula grejjer resten av livet, det är nackdelen med yamma.
Förstärkare <5000:- / Högtaleri <6-8000:- / Bild(tv-dvd) <20 000:-
Kringutrustning ca 2000:- (kablar etc)

ca 35 000:-, då har du BRA grejjer. Går att kapa på hälften och ändå ha bra prylar (stor begagnat-marknad, på grejjer som knappt slits dessutom) men det lät som att du ville bli av med kosingen.
Och jag rekommenderar Hembiobutiken hellre än hifiklubben, det märker du om du har med båda att göra tror jag. Men mest rekommenderar jag blocket.se
 

Solid snake

Guest
Tjao, jag är uppe i runt 18k nu på bara ljudet, jag räknar inte in DVD i bilden, isf skulle receivern också räknas in i bilden för den har in och utgångar för bild.

Iaf jag har slängt 18000 på receiver, dvd spelare och 2 frontar, räknar med att slänga runt 15000 till på ljudet.

Sen projektor och duk så är det väl en 15-17k där.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
John skrev:
Nej... och för att få det perfekta ljudet bör du väl lägga ner ett par tre miljoner på ljud och akustik. :näsblod

Jag har lagt ner knappt 10' på ljudet, och det låter oväntat bra.
Audio Pro i kombination med Pioneer-reciver.

Ja, vill man ha perfekt ljud så skenar det fort iväg. Men jag är grymt nöjd med mitt system, har faktiskt inte vågat spelat det fullt ut än så länge, och jag har haft det i 2 år, det låter helt enkelt för mycket :tummenupp

Edit: Men jag har alltså fortfarande klart ljud, inget som distar eller slår igenom.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top