Hemmabioproblem

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Har en hyffsat billig paket-hemmabio med förstärkare och dvdspelare i en enhet (LG). På senare tid har den utvecklat en olat som börjar bli svår att leva med.

Varje gång jag startar den kör den ut skivsläden och den stannar ute tills jag trycker på stäng, då åker den in och omedelbart ut igen. Denna process får jag upprepa mellan 5 och 50 gånger innan slädhelvetet stannar inne. Spelar ingen roll om där e skiva i eller ej.

Förrutom att jag naturligtvis inte kan se på skivan med släden ute så kan jag inte heller byta tv kanal (annars hade jag bara låtit skiten va ute).

Om inte någon har en bättre idé tänkte jag ta med den till jobbet och blåsa ur den med tryckluft ifall där e nån skit som fuckar upp mekanismen men det skadar ju inte att höra här om ni har haft likartat problem på en sådan apparat.

Ser fram emot en genial lösning på detta djävuskt irriterande problem.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
garanti? gäller väl i regel två år enligt konsumentlagen har jag för mig på alla kapitalvaror.
annars går det inte tejpa fast skiten bara med silver tejp?:tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag _tror_ problemet med konsumentlagen, vilken är en god tanke i sig, är att konsumenten måste kunna bevisa att felet är ett tillverkningsfel och inte skapats på något annat sätt. Inte alltid världens lättaste sak att bevisa :näsblod

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag _tror_ problemet med konsumentlagen, vilken är en god tanke i sig, är att konsumenten måste kunna bevisa att felet är ett tillverkningsfel och inte skapats på något annat sätt. Inte alltid världens lättaste sak att bevisa :näsblod

Om felet uppkommit de första sex månaderna och rapporterade inom det första året ligger bevisbördan hos tillverkaren. Men ja, annars får man lära sig att samla information om tillverkningsprocesser osv... ;)

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Kolla på LG's hemsida om det finns någon uppdaterad Firmware till den!

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Ta med den & kvitto till butiken där du köpt den om det är mindre än tre år sen. Låter inte som nåt fel man riktigt kan åsamka själv och killarna på lagret som har hand om reklamationer där jag jobbar(El-giganten) påpekar alltid hur glada dom är över att det är så få som känner till hur pass generös Konsumentköpslagen egentligen är. Men gör det innan du blåser igenom den ;)

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...