Hemmabyggd tapas

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Finns det någon möjlighet för mig, med matlagningskills 7 (på en skala från 1-10) att kunna tillaga tapas så att de smakar lika gott, eller ännu godare än på en restaurang?

Jag hävdar att det visst går, ser inte varför det inte skulle kunna gå.
Men min polare som är lätt retarderad hävdar att det inte går.
Min teori är att han har lätt till svår borderline och har varit och ätit på en specifik tapas-restaurang, och därför är just den restaurangen den enda i hela världen som kan tillaga just tapas.

Nu vet jag att det finns en uppsjö med olika tapas-sorter, olika härkomst osv osv, men rent generellt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag fattar inte grejen med tapas och jag har ändå bott i Spanien. Va fan är grejen?

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Jag fattar inte grejen med tapas och jag har ändå bott i Spanien. Va fan är grejen?

Inte en aning, vi ska visst gå på en sådan restaurang på lördag i Örebro, inget jag är överlycklig över men men...
Hoppas det är bättre än Sibylla =)

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Förstår inte heller Tapas... Har vart i spanien flera ggr och insupit det, även här i sverige. T.o.m. tacos och buritos etc. som är enkelt att göra, är godare.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Jag skulle säga att med matlagningsskills på 7 av 10 så kan du göra en godare anrättning än vilken genomsnittlig krog som helst.

Främst genom att du kan välja råvaror med en helt annan omsorg än du får ute. Framförallt om du väger in priset.

Skall du gå på någon restaurang med 8 av 10 i matlagningskunskap som därtill använder råvaror som är lika bra eller bättre än de du köper själv i en bra butik så får du betala en redig slant för måltiden...och då har vi inte ens räknat med dryck.

Jag brukar därför laga maten själv och lägga mellanskillnaden på ett riktigt gott vin.

Klart som fan du kan göra bra tapas (eller vad som helst)!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Visst kan du det, tapas är som sagt smakbitar av mat... eller plockmat... eller småportioner. Typ.

I Spanien på nån fräck krog så blev jag serverad baconlindade räkor som tapas (bland annat), allt som krävs är en ugn, lite bacon och lite räkor och några tandpetare. (Just den tapasen passar faktiskt riktigt bra till Champagne) :)

Vad jag menar är att tapas är busenkelt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...