Hemmagjorda dubb med skruv?

philsson skrev:
förlåt att jag drar upp en gammal tråd. Undrar bara om ni använt låsmuttrar till liknande byggen och/eller om ni kommit på några bättre ideer vad gäller att dubba befintliga crossdäck själv.

Som sagt...ska du köra annat än bara på is så är hemmgjorda däck kasst.
Köp beggade endurodäck istället och spara dig massa krångel.

rejser skrev:
Som sagt...ska du köra annat än bara på is så är hemmgjorda däck kasst.
Köp beggade endurodäck istället och spara dig massa krångel.
hur överlever endurodubb asfalt. Kanske inte så många som har erfarenhet inom ämnet :brinnerup

philsson skrev:
hur överlever endurodubb asfalt. Kanske inte så många som har erfarenhet inom ämnet :brinnerup

Det är inga problem förutom att det är livsfarligt halt om man inte tänker på det, det blir väldigt vingligt.
Har du flera mil till nån bana eller hur mkt asfaltåka menar du?

rejser skrev:
Det är inga problem förutom att det är livsfarligt halt om man inte tänker på det, det blir väldigt vingligt.
Har du flera mil till nån bana eller hur mkt asfaltåka menar du?
1-2 mil nån gång då och då. Det är det avståndet jag har till de banor jag känner till. :huvet

EDIT: har vanliga crossdäck på nu. Kan det verkligen bli sämre fäste på asfalt än med dom? :3freak

Last edited:
philsson skrev:
1-2 mil nån gång då och då. Det är det avståndet jag har till de banor jag känner till. :huvet

EDIT: har vanliga crossdäck på nu. Kan det verkligen bli sämre fäste på asfalt än med dom? :3freak

Svar JA! Så länge vi pratar om ren asfalt så är enduro dubb helt kass, men det är ju inte där de hör hemma. Ska du åka transport så åk om möjlighet finns i dikeskanten (vägkanten) Sparar mycket på dubben..

Hi-ho skrev:
Svar JA! Så länge vi pratar om ren asfalt så är enduro dubb helt kass, men det är ju inte där de hör hemma. Ska du åka transport så åk om möjlighet finns i dikeskanten (vägkanten) Sparar mycket på dubben..
Har en bit oskåttad väg att åka på och jag provade häromdagen att köra lite med endurodäcken på men det var som att köra med sommardäck på is :3freak Kom inte ens iväg utan var tvungen att leda upp hojen i hastighet och sen hoppa upp. Vanliga gatdäck har jag på beställning nu. Hur är de att köra på snö med?. Surt bara att jag vill kunna dra ut nån repa på sjön då och då. :4skrika

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back