Colinabo
Ny medlem
Sonen ska köpa ett "multigym" och har sneglat på fabrikaten "skipsport" och "kettler". Någon som har nåt bra eller dåligt att säga om dessa märken? eller andra tips kanske?
Jag tror ingen någonsin har använt ett sådant regelbundet, förutom till att lägga kläder och böcker på typ.
Jag röstar för gym-medlemskap.
De där gymmen är säkert bra så länge man använder dom..... Men sen tar de bara plats. MYCKET plats.
Om man nu vill gymma hemma kan man göra massa bra övningar med bara kroppsvikten som motvikt. Köp en sån där stång du sätter i dörröppningar, så har du en bra grund.
Två stolar med dig emellan kan du också göra en massa grejjer med osv.
Och det tar ingen plats...... och är dessutom gratis för den som orkar hålla på.
Om gymmet bara ligger nån mil bort, ge han en cykel. Dagens ungdom är aldeles för förslappad.Gym-medlemskap har han, men p.g.a. dåliga kommunikationer så vill han ha möjligheten att träna hemma oxå.
Säg åt honom att hugga ved, tvätta bilen, måla om huset, röja på vinden, gräva i potatislandet och städa sitt rum så får han motion så det räcker.
Näe det skulle inte jag bränna på en personlig tränare ens (om hon nu inte var sjukt snygg förståss). Hade jag inte fått träna sponsrat av jobbet skulle jag nog struntat i gymkort.Känner mig för fattig för att bränna 8500 på ett nordenkort
På tal om hantlar, vad får man pröjsa för ett (plastfritt) par som man kan variera mellan 10-30kg/st?
Edit: 1800 spänn cirka, om man inte köper "Rusta-kvalitet" och kommer undan med 850kr för 2 set på 25kilo.
Jo, fälgpress är inte bara billigt, det ser manligt ut oxå. Hemmagjorda hantlar brukar inte funka så bra dock tycker jag, speciellt om man inte har mycket plats att bre ut sig på. Bor i lägenhet utan garage så man kan ju inte direkt släpa in ett helt skrotupplag hursomhelst.Med ett järnrör, cement och några "blå-mocca" burkar kommer man långt. Bildäck (med fälg) är klassiker till bänkpress.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|