Hemsidan

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
R6 med lila kåpor
Datorn dog för någon vecka sedan, eller om det var hårddisken... Den är på väg att fixas inom snar framtid vad jag vet.
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Jajamensan. Nån typ av krasch i systemet, troligtvis hårddisken, ska kolla upp det så fort jag har tillfälle och kommer ihåg det.
Den startar inte ens upp när man försöker få igång den.
 

lundqvistm

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2007
Ort
Umeå
Hoj
kawasaki er6-f
Vi kan väl skriva det här också. Vi är förmodligen i behov av en dator eller hårddisk beroende på vad som är fel. Någon som har något lämpligt och överblivet hemma?

Vi skulle även behöva någon som är intresserad och har kunskap om att bygga/uppdatera hemsidan. Förhoppningsvis kan vi då få en mer aktuell hemsida.

Detta kommer även att stå med i medlemsutskicket som kommer nu i december. Hör av er till ouroboros eller cbjörkman om det låter intressant!
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Vi skulle även behöva någon som är intresserad och har kunskap om att bygga/uppdatera hemsidan. Förhoppningsvis kan vi då få en mer aktuell hemsida.

Det skulle vara kanon om nån med intresse för detta nappar. Jag har hållit i hemsidan i 8år nu och nu när mitt mc intresse (tillfälligt förhoppningsvis) dalat så har hemsidan också fått lida.

Så, nån med intresse av att pilla med sidan borde det väl finnas?
 

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
Se bild
Vet du vad som är felet på den?
Kan nog gräva fram nån desktop.

vad är det för hårdvaruspec på den idag och vadför OS?

/F

Jajamensan. Nån typ av krasch i systemet, troligtvis hårddisken, ska kolla upp det så fort jag har tillfälle och kommer ihåg det.
Den startar inte ens upp när man försöker få igång den.
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Sorry att jag inte svarat tidigare [F]redde. Jag har legat däckat i flunsan hela helgen och har först nu bli lite piggare.

Hårdvaruspecen på den är en Compaq.. :D
Näe, allvarligt tror jag det är en ca 1.3GHz med lite ramminne och ett trasigt grafikkort och en 120GB hdd.
OS är nån typ av Linux om jag inte minns fel. Som sagt Christer som skött om själva kodningen och jag som står med linan och har platsen för den fysiska burken.
Mest troligt är det hdd krasch, men jag har inte haft ork att ta tag i det tyvärr. Men vi har ju även haft servern hos mig i snart 6 år nu när jag börjar räkna åren så grejerna överlag är nog rätt slitna då den stått på non stop.
 

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
Se bild
Jag har ordnat en burk p4 2.4ghz 40gb disk(har nån mer jag kan slänga in oxo)

Vad är felet på burken nu vetu det?, räcker det med att flytta över hårdisken till en ny burk?

Kan även nyinstallera burken med linux men det förutsätter ju att det finns backupper på existerande hemsida ;)

anyhow..vill du hämta nya burken el vad tycker du är bäst?

/F
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top