Hemska nyheter i Skogås.

tomcool

bossmc.se
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Kawasaki ER-6n Gul
Hörde en hemsk historia i dag när jag hämtade mina kids på dagis. Märkte att det var en massa blommor och ljus efter vägen .Jag frågade en av fröknarna vad som hade hänt på vägen till dagis.

Det var hennes sons barndomskamrat som i onsdagskväll kört i hjäl sig på motorcykeln. Olyckan inträffade när en kärring :kocko gör en U-sväng och han kommer "lite" för fort och hinner inte stanna. Brackar rakt in i bilen.

I går stängde dom av respiratorn. Han blev bara 20 år.

Jag lider verkligen med annhöriga och närstående.

P.S. Tat lugnt i trafiken och tänk även för bilisterna. Eftersom dom inte kan tänka själv.

// TomCool
B.O.S.S MC

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Borde det inte införas en åldersgräns när man blir av med körkortet också? typ 70?
Finns en kärring i nacka som min syrra krockat med, som tydligen kör precis som hon vill, skiter i allt vad trafikregler heter. Det är jättemånga som vart nära att krocka med men min syrra blev första offret.

Ang 20 killen i skogås; Känns jättejobbigt. Beklagar verkligen.
//B

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Å fy fan. Lider med de anhöriga.

Jag åkte förbi där när polisen höll på att köra upp bilen på en bogserbil.

Då hon gjorde en usväng så förstår jag mig på bromsspåren. För det verkade som om hojen bromsat sig över i fel körfält och frontat med en bilen.

Hon kunde inte ha valt ett sämre ställe att göra usvängen på. Det var i en skymd högerkurva, om man kommer från där hojen kom ifrån. Så hon hade max 30 m sikt bakåt. Hade hon åkt 150 m frammåt så fanns en korsning hon hade kunnat vänt i.

Läskigt när man tänker efter, för jag åker där då och då, för en annan hojpolare bor där.

Last edited:

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
BillSkullman skrev:
Borde det inte införas en åldersgräns när man blir av med körkortet också? typ 70?
Finns en kärring i nacka som min syrra krockat med, som tydligen kör precis som hon vill, skiter i allt vad trafikregler heter. Det är jättemånga som vart nära att krocka med men min syrra blev första offret.

Ang 20 killen i skogås; Känns jättejobbigt. Beklagar verkligen.
//B

Vad kör kärringen för bil och färg? Känns som någon man bör försöka undvika när man kör hoj och försöka klippa när man kör buss... :gnissla

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Hemskt... :(

Enligt VV ska ju äldre MC-förare vara mer utsatta än yngre och äldre bilförare, speciellt kvinnor ska vara dom bästa!?!?! :va

Önska att man kunde komma på nått smart så man slapp se hojbroder efter hojbroder förolyckas i sådana fånigt enkla men ändå allvarliga misstag.

Ta det lungt därute för fasen....

/Grim

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Hoppas att du har det bra där uppe, Gurra.. :gråta

Vi är ett gäng som ska till olycksplatsen vid 20 ikväll och tända ljus och lägga blommor, om det är nån som kände honom eller nåt sånt som vill komma..

Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
CayLe skrev:
Hoppas att du har det bra där uppe, Gurra.. :gråta

Vi är ett gäng som ska till olycksplatsen vid 20 ikväll och tända ljus och lägga blommor, om det är nån som kände honom eller nåt sånt som vill komma..

Gurra... från skogås? Trångsund?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
eisbaer skrev:
Då var det inte den Gurra jag tänkte på..
Beklagar.

Var det namnet eller hojen som avgjorde att det var en annan du tänkte på?
Trevligt att det var fel Gurra, eller nåt...

Hajen

Önskade vår i hjulklapp....
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Gixxer1000, Ninja Streetfighter
Alltid hemskt att läsa om sånt....... Beklagar..... Var försiktiga därute....

priest

Mannen, myten, kvinnorna...
Gick med
16 Nov 2003
Hoj
TL1000R, Norton Commando -69
tomcool skrev:
Hörde en hemsk historia i dag när jag hämtade mina kids på dagis. Märkte att det var en massa blommor och ljus efter vägen .Jag frågade en av fröknarna vad som hade hänt på vägen till dagis.

Det var hennes sons barndomskamrat som i onsdagskväll kört i hjäl sig på motorcykeln. Olyckan inträffade när en kärring :kocko gör en U-sväng och han kommer "lite" för fort och hinner inte stanna. Brackar rakt in i bilen.

I går stängde dom av respiratorn. Han blev bara 20 år.

Jag lider verkligen med annhöriga och närstående.

P.S. Tat lugnt i trafiken och tänk även för bilisterna. Eftersom dom inte kan tänka själv.

// TomCool
B.O.S.S MC

Faen oxå!!
dessa jävla bilister!!
en kompis hamna efter en bil som vingla som fan, ringde polisen om regnumret, visade sig att gubben som körde va 93år och att kompisen va den 3:e som ringde den månaden å rapporterade att gubben va en trafikfara för andra...

till er som kände killen: beklagar så hemsk mycket

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Kortet är taget i utgången av högerkurvan. Kvinnan/tanten/kärringen ska tydligen, som jag förstått det ha stått på tvären i höjd med folkmassan och blockerat vägen med en Jeep :4skrika :fatta!

Bifogat

• gurra.jpg
    gurra.jpg
    133.8 KB · Visningar: 344
  • gurra2.jpg
    gurra2.jpg
    121.4 KB · Visningar: 393

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Träffade dig bara en gång, tyvär vart det inte fler. Du verkade vara en riktigt trevlig och go kille, vila i frid min vän. :(

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
CayLe skrev:
Var det namnet eller hojen som avgjorde att det var en annan du tänkte på?
Trevligt att det var fel Gurra, eller nåt...

Hojen, han kör en Fireblade. Han åker med potatisarna och det stod inget på deras forum så.
Hände det där i bortanför tågtunneln? Känner inte riktigt igen stället.
Bodde han i Skogås?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
eisbaer skrev:
Hojen, han kör en Fireblade. Han åker med potatisarna och det stod inget på deras forum så.
Hände det där i bortanför tågtunneln? Känner inte riktigt igen stället.
Bodde han i Skogås?

Nu var det första gången jag var i skogås, men när man kör av motorvägen i norrgående riktning så tar man vänster vid rödljusen, sen bara rakt fram förbityp centrum och nån mack, strax innan huvudleden slutar krashade han, typ 100-200m hemifrån :(

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha