Där kan faktiskt trådskaparen rycka in, billiga slangar är gjorda av billigt material, vilket får dem att flexa och ger tryckfall/dåligt blås.
Men åter till ämnet; Är kompressorn bra skit?
Jo jag vet, jag gillar dem inte heller till vanlig garageversamhet, de är trassliga och utrymmerskrävande när man tex håller till på en arbetsbänk, den ofta ringa innerdiametern gör därtill ofta ett för stort tryckfall för tex roterande fil eller muttermaskin. Iaf de billiga spiralslangarna.
Syftet var mer att med ett exempel visa vad som bör vara nivån här inne. Det är visst okej att skoja lite i teknikforumet, om man bidragit med lite information, fakta eller annat relevant i sakfrågan. Då har man sas förtjänat det. Men rena spaminlägg gör att sakinformationen blir alldeles för utspädd för tenkikforumet. Sånt passar bättre i tex OT-forumet eller MC-relaterat.
Nåväl, nog med pekoral. Tråden är ju nu uppe på banan igen. Bra det.
Ang kompressorn så är den mycket lik den gamla biltema-kompressor vi har i vårt stora hojgarage, den har vi haft i många år och tuffar på alltjämt, trots att den ofta körs var och varannan kväll . Det enda som hänt med den är att kopplingsdosan i plast ovanpå elmotor (som syns på bilden i din länk) lossnat, så den hålls fast med spännband runt motor nuförtiden. Men det tror jag beror på att den fick en smäll under flytten när vi bytte lokal för två år sedan. Vi bara dränerer vatten och kollar oljan, men den verkar inte förbruka ngn just ngn olja. Så den där kan du nog köpa.