High jack up kit till GSR 600

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Du får ett råd utav en lite trött o halvvt neddrogad pojk (tokförkyld o inflammerad)
Ja den kommer att bete sig annorlunda!
På vilket sätt kommer du få beskrivet. godnatt.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
När du höjer hojen får du kortare hjulbas. Det innebär att du kommer att få en mer snabbstyrd hoj. Hojen kommer även att bli lite instabilare i hög fart. Dock inte så farligt så att du märker det. Jag höjde en av mina gamla hojar så, en bandit 600. Den blev enligt mig roligare att köra eftersom den reagerade på mina signaler snabbare.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
När du höjer hojen får du kortare hjulbas. Det innebär att du kommer att få en mer snabbstyrd hoj. Hojen kommer även att bli lite instabilare i hög fart. Dock inte så farligt så att du märker det. Jag höjde en av mina gamla hojar så, en bandit 600. Den blev enligt mig roligare att köra eftersom den reagerade på mina signaler snabbare.

Fast en 2007 GSXt 600 är redan snabbstyrd och nervös så att det räcker. Skall man höja sadelhöjden så satsa på att bygga en högre bakram istället.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
För det priset hade jag chansat. Visst kan den bli nervösare men för dem pengarna kan det vara värt ett försök. Bra mkt enklare att byta länkage blir det inte ;)

Jag lekte med länkage till min gamla gixxer -96 med extremt kort hjulbas och gjorde så den blev både 2-3cm högre och lägre. Visst märkte jag skillnad men inte som natt och dag. Tilläggas dock var att jag hade en styrdämpare noname för 1000:- monterad som kan ha påverkat känslan.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Kortare hjulbas? Ja säkert en millimeter iaf:rolleyes:

Vad som märks är brantare gaffelvinkel, vilket ger något av de symtomen du nämner.

Fast en 2007 GSXt 600 är redan snabbstyrd och nervös så att det räcker. Skall man höja sadelhöjden så satsa på att bygga en högre bakram istället.

Fast han har en GSR 600 och undrar om du verkligen tänker på rätt hoj nu?

Vad är en GSXt för något?

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Kortare hjulbas? Ja säkert en millimeter iaf:rolleyes:

Vad som märks är brantare gaffelvinkel, vilket ger något av de symtomen du nämner.

Fast han har en GSR 600 och undrar om du verkligen tänker på rätt hoj nu?

Vad är en GSXt för något?

R och T sitter bredvid varandra på tangentbordet.......

warder

Chef de Cuisine
Gick med
20 Oct 2008
Hoj
2007, Suzuki GSR 600
Tackar för svaren!

Det blir nog till att köpa ett set nu, som sagt för 35£ så kan man ju chansa.
Ville bara fösäkra mig om att det inte skulle radikalt ändra på cyckelns karaktär.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tackar för svaren!

Det blir nog till att köpa ett set nu, som sagt för 35£ så kan man ju chansa.
Ville bara fösäkra mig om att det inte skulle radikalt ändra på cyckelns karaktär.

Jo det kommer radikalt att förändra motorcykelns karaktär, att ändra längd på delar i fjädringslänkaget ger genomgripande förändringar i hela cykelns uppträdande.

* Du förändrar gaffelvinkel
* Utväxlingen ändras på stötdämparen
*Du förändrar svingvinkeln

Skall man bygga om länkage skall man vara jäkligt medveten om vad man sysslar med. Dessa kit säljs i posingsyfte oavsett vad som står på hemsidan, väghållningsmässigt är de med största sannolikhet katastrof. Mycket möjligt att vägegenskaperna duger ändå men det är nära nog garanterat en försämring.

Vill du ha högre sitthöjd ändra bakramen eller sdaeln inte chassiet.

warder

Chef de Cuisine
Gick med
20 Oct 2008
Hoj
2007, Suzuki GSR 600
OK!

Då beställer jag inget, så viktigt var det inte att höja den.

Lägger pengarna på nytt baklyse i stället :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy