Hilfe! KTM rc8r VS Japsare

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det lutar åt rc8:an, får ett helt ok pris för en -13 med 900 på mätaren :) Blir säkert nöjd.... men hade det funnits en zx10 i krokarna hade valet vart värre :3freak, ont om nyare ninjas ute...
Edit: Vad gick termignonisystemet på?

Termignoni-systemet gick på runt 10-12 000kr om jag inte minns helt fel. Det är dock ett race-system så inte alls anpassat för gathojen så det krävdes att jag köpte en ny båt (magkåpa) samt gjorde en bula i ena avgaskröken så att sidostödet gick att behålla. Gott ljud dock. Gurkis här på SH (Lulebo) äger hojen numera om han inte sålt den vidare.

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Hoj
RC8R -12
Det blev ju rc8 dårå :brynad 2012:s med ca. 950 på mätaren. Första intrycket är att jag får kämpa lite med den. Ovan som fan, haha. Ska bli kul att bråka med twin efter alla år med radfyra, så ska jag utvärdera när jag vant mig lite. Någon som vet något om jce exhaust och om deras system passar rakt av?
Mvh

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Hoj
RC8R -12
Fredrik ger dig säkert ett bra pris och dessutom har du ju KTM-service på orten. Jag funderar mest på vad den förre KTM-ägaren har köpt. Har Fredrik sålt sin egen 2015 R1:a...?

Jag hörde att tidigare ägaren köpte nya r1:an ja :)

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Nu är man en till som blivit med rc8 r.
Dock en 09:a
Ni som kan den modellen. Hört ryktas om att den är utrustad med snabbgas orginal. Var kan man få tag på en "långsamgas" för att den inte ska va så på och av :confused:

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Hoj
RC8R -12
Nu är man en till som blivit med rc8 r.
Dock en 09:a
Ni som kan den modellen. Hört ryktas om att den är utrustad med snabbgas orginal. Var kan man få tag på en "långsamgas" för att den inte ska va så på och av :confused:

Ingen snabbgas orginal, jag tycker vridet på gasen är väldigt långt, längre än mycket annat man kört. Det är insprutet som gör att den känns ryckig i lägre fart, om det nu inte sitter något eftermonterat på din?

Dr Schnell

Medlem
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
RSV4R
Om man kollar art.nr. i Ktm-shopen så är de olika för -09 och -11. Om det är kortare på din så kan du byta med mig, jag har en -12 med original. Skicka PM vid intresse. Mvh

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept