hislop har lämnat jorde livet

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
ännu en stor roadracing stjärna som lämnat in
tragiskt.

Bike champ killed in helicopter crash

Hislop won the championship last season
British Superbike champion Steve Hislop has died in a helicopter crash in the Scottish Borders.
Hislop, who was a Scot, was 41 and had won the British Superbike title in 1995 and 2002 and also won 11 races at the Isle of Man TT.

His helicopter came down at a remote farm near Teviothead, off the A7 close to Hawick.

finns att läsa på
www.bbc.com

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jösses. Jag som såg honom i verkliga livet för bara några veckor sedan. Känns ganska bisarrt att det till slut inte var rr:n som dödade honom utan en helikopterkrasch!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Macho Woman skrev:
Jösses. Jag som såg honom i verkliga livet för bara några veckor sedan. Känns ganska bisarrt att det till slut inte var rr:n som dödade honom utan en helikopterkrasch!

Jag taenkte just detsamma. Otaeckt naer man sett honom live aldeles nyss! :( Usch usch...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Tragikomiskt att någon som han dör i något så udda som en helikopterolycka. Har inte fler (kända) förare än vanligt från öarna i den engelska kanalen dött de senaste åren?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Satt o kollade på TT dvd´n (om historian bakom TT-racen), och där såg man ju mycket av både Dunlop, och Jeffries ... men även av Hislop, så de var ju inte utan att man tänkte om han skulle vara nästa legend att lämna jordelivet så snabbt.... :(
Dock inget om Ronnie Smith på den Dvd´n

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Deathcount'en hittils i år är väl vad jag kan komma på:

David Jeffries
Daijiro Katoh
Barry Sheene
och nu Steve Hislop

Inge bra år i år :(

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Nyteknik skrev:
Tragikomiskt att någon som han dör i något så udda som en helikopterolycka. Har inte fler (kända) förare än vanligt från öarna i den engelska kanalen dött de senaste åren?

Utan att dra några slutstser om dett fall. Det är rätt vanligt att "extrema" människor på ett område som även håller på med flyg - vurpar i luften. Massa statistik finns på det. Har varit på fabrikskurs på en liten "fläkt". De farligaste är hjärnkirurger, extremt framgångsrika advokater och äldre framstående kaptener på stora jumbos faktiskt. M a o för mycket självförtroende.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
håkanolsson skrev:
Utan att dra några slutstser om dett fall. Det är rätt vanligt att "extrema" människor på ett område som även håller på med flyg - vurpar i luften. Massa statistik finns på det. Har varit på fabrikskurs på en liten "fläkt". De farligaste är hjärnkirurger, extremt framgångsrika advokater och äldre framstående kaptener på stora jumbos faktiskt. M a o för mycket självförtroende.

Ligger säkert mycket sanning i det. Samma fenomen som gör att män mellan 18-25 är överrepresenterade i MC-olyckor.

"Confidence by ignorance".

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lokke skrev:
PB blir inte sig lik utan honom... :(

Nope.... har inte köpt den på ett tag nu, men den är helt klart prisvärd... får se om det blir en prenumeration till nästa år...

Ronnies kåpglas han hade på sin Gsxr1000 TT var de värsta jag sett, det var ju en artikel i ett nummer om hur han gjorde iordning sig och maskinen inför loppet :rock

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Mattiaz skrev:
Nope.... har inte köpt den på ett tag nu, men den är helt klart prisvärd... får se om det blir en prenumeration till nästa år...

Ronnies kåpglas han hade på sin Gsxr1000 TT var de värsta jag sett, det var ju en artikel i ett nummer om hur han gjorde iordning sig och maskinen inför loppet :rock

Det e andra året jag prenumererar på den nu, men jag tycker att den blivit sämre efter den nya layout-en, råddigare på nåt vis, men fortfarande skitbra reportagen å tester. Hästlängder mera trovärdiga än Bikes tester.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lokke skrev:
Det e andra året jag prenumererar på den nu, men jag tycker att den blivit sämre efter den nya layout-en, råddigare på nåt vis, men fortfarande skitbra reportagen å tester. Hästlängder mera trovärdiga än Bikes tester.

Hehe, jag köpte bara några få nummer av den förra layouten.. så jag kan inte bedömma det.

Men som prylnisse gillar jag deras sidor där de visar det mesta som finns att köpa till hojarna, ett + också för de reportage där de skriver om allt från hur man monterar ett helsystem, till hur man lättar en hoj för SBK osv... :bow

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...