Hitta blocket annons efter borttagning?

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
En gammal bil såldes igår på blocket sjukt billigt och jag skulle vilja se detaljerna, går det?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Har du surfat in på sidan innan och sparar cookies så är det bara att gå in i historiken.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Nej. Anledningen jag såg den är jag har automatisk sökning som jag kollade ikväll. Annonsen var insatt igår, nu är den markerad såld och jag ser bara rubriken och en liten bild :(

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ibland kan man hitta text som sparats i Google. Minns du någon bit av texten kan du testa att använda sökmotorn. Har fungerat för mig ibland. Ett annat sätt är att kontakta blockets kundtjänst och lämna de uppgifterna du minns. Te x namnet säljaren kallar sig, prisuppgift och någon detalj från annonsen. Kan nog vara bra att ha koll på vilket datum annonsen lades in. Vet inte hur deras interna sökmotor fungerar. De brukar dock vara behjälpliga.

Lycka till.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Tack!

Har mailat blocket men inget svar ennu, inte sa viktigt att jag orkar ringa. Bilen ar ju sald.

FYI sa va rubriken "Porsche 911 s targa -69", ustatt pris var 270k vilket ar valdigt billigt om den inte ar totalt sopslut med fel motor osv..

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
FYI sa mailade jag blocket som var mycket hjalpsamma!

Biljaveln verkar anligt beskrivning vara sald minst 200t under marknadsvarde, hur javla dumma ar folk?

Om man sjalv hade sett annonsen forst, kan man kopa sa billigt med samvetet i behall...?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
FYI sa mailade jag blocket som var mycket hjalpsamma!

Biljaveln verkar anligt beskrivning vara sald minst 200t under marknadsvarde, hur javla dumma ar folk?

Om man sjalv hade sett annonsen forst, kan man kopa sa billigt med samvetet i behall...?

Jag had einte haft något problem med det iaf... Sålänge allt verkar okej i övrigt. Det är ju helt upp till det egna samvetet.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
De gamla 60- tals 911orna har verkligen blivit eftertraktade under senare år. Fast det gäller generellt sätt hela marknaden för klassiska bilar. Såg en Dino till salu 2007 för 650 000 kr. Idag annonseras de ut för minst det dubbla. Det är många som tidigare inte samlat på bilar som är inne och spekulerar. Frågan är om det inte är en bubbla på gång?

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Boode i tyskland for 12 ar sedan, da kostade en Dino 50,000 DM ! :)

Kanns som huspriser, nagot bubbligt. Men sa som politikerna haller pa kan dom nog kora upp bubblan ett tag till...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Fast ska det betalas 270 för en 69ans targa så ska den vara i absolut toppskick.
Men priserna är hypade, för två år sen fick du mellan 70-150 för en 70tals targa.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Fast ska det betalas 270 för en 69ans targa så ska den vara i absolut toppskick.
Men priserna är hypade, för två år sen fick du mellan 70-150 för en 70tals targa.

Helt annan bil.

911 S upp till 1973 kostar 40k dollar for ett totalt sopslut upprostat objekt. 150k dollar + i toppskick. E och T modeller kostar 50% respektive 25% av det. Den du lankar till ar nyare, och inte i narheten av lika eftertraktad.

Den som saldes pa blocket (911 s), om den var i det skick some beskrevs (eller lite samre) kostar latt 500, och du hittar valdigt fa till salu.

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Helt annan bil.

911 S upp till 1973 kostar 40k dollar for ett totalt sopslut upprostat objekt. 150k dollar + i toppskick. E och T modeller kostar 50% respektive 25% av det. Den du lankar till ar nyare, och inte i narheten av lika eftertraktad.

Den som saldes pa blocket (911 s), om den var i det skick some beskrevs (eller lite samre) kostar latt 500, och du hittar valdigt fa till salu.

Aha jag hade ingen koll dvs.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Helt annan bil.

Hur står sig Targa modellerna? Har fått för mig att de precis som cabriolet modellerna är mindre eftertraktade än coupen när det kommer till 911.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Ja coupen ar klart mer eftertraktad men med dessa gamla och speciellt s modellen ar det inte lika viktigt. Taklucka skall dom har gamla heslt ha, men 80 talare skall helst inte :)

Gamla Porschar ar en djungel, kravs efterforskning innan man slar till. Och pa dom dyrare modellerna kravs special kunnande om man inte skall bli lurad. Manga hajar pa marknaden!

Maste tillagga jag ar absolut ingen expert, men har kollat pa dom ganska noga sista aret da jag ar sugen pa just en "longhood", den oranga -69an hade varit fin... :(

:)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Som du säger finns det gott om falluckor och oärliga säljare där ute. I synnerhet i tider då priserna har sprungit iväg. Det lämnar utrymme för opportunister. Lyckligtvis finns det massor med information och kunskap om de olika generationerna av 911.

Hoppas du hittar en fin longhood. Förr eller senare hittar du säkert rätt bil till salu. Se bara till att ha finanserna i ordning så att du snabbt kan slå till. Har också missat ett par objekt som annonserats ut "billigt". De brukar sällan ligga ute länge innan de försvinner om det inte är något som inte stämmer med objekten i fråga.

Vet inte hur aktivt forumdelen är för de äldre 911orna är på Rennlist. Kolla in det forumet om du inte redan varit där och läst. Finns mycket kunskap där.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Tack. Problemet ar nar man missat ett sant har kap, ar det svart att kope en samre bill till samma pris.. :( Forvanar mig inte om den har dyker upp en tysk handlare for 60-70k eur vilken dag som helst. sa brukar det vara.

Lagger det pa is ett tag, och trimmar min 930 i stallet :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Du kan ju trösta dig med att den förmodligen såldes dyrt ändå.

Om det nu var så ultrabilligt så lär ju mer än 1 person ha ringt på den och således gick förmodligen priset upp trots att det inte syns på blocket.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping