Hitta blocket annons efter borttagning?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Förstår hur du känner dig. Lägg ner det för stunden och håll utkik längre fram när suget kommer tillbaka. Det kommer säkert nya tillfällen att göra en bra affär. Kan tänka mig att det är en del födda på 30- och 40 talet som börjar sälja sina bilar inför generationsskiften där barnen inte delar deras motorintresse.

Har en annan kompis som ringde igår och frågade om en bil som tydligen låg ute för ett tag sedan här nere. En grön 60- talare som inte var helt original. Är det någon bil du noterat när du kollat på annonserna under senaste tiden. Har själv inte kollat bilannonser i huvudtaget på länge.

Lägger de tyska handlarna ner lite arbete på bilarna i fråga innan de annonserar ut dem för det högre priset eller försöker de bara skicka bilarna vidare till en internationell köpare? Jag tror att det är svårt att få ut toppriser utan att vara en erkänd återförsäljare. Om man annonserat ut samma bil privat i Tyskland hade man sannolikt inte kunnat få ut samma slutpris. Det är så det brukar fungera när det gäller bilar i den högre priskategorin. Ska de sälja på kommission tar de en procent av slutpriset. Men det kan ju ändå löna sig beroende på vad man säljer för något.

Från en Porsche ägare till en annan - en 930 är ju inte fy skam :)

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Du kan ju trösta dig med att den förmodligen såldes dyrt ändå.

Om det nu var så ultrabilligt så lär ju mer än 1 person ha ringt på den och således gick förmodligen priset upp trots att det inte syns på blocket.
Ar inte sa brydd faktiskt, kan ju hoppas att det var ett lockpris och det blev budgivning. Men da hade han val inte tagit bort annonsen sa fort.
Aven om det hade varit roligt att gora ett klipp sjalv, ar det inte roligt att se folk bli 'lurade'. Speciellt inte om den koptes av en handlare.
Förstår hur du känner dig. Lägg ner det för stunden och håll utkik längre fram när suget kommer tillbaka. Det kommer säkert nya tillfällen att göra en bra affär. Kan tänka mig att det är en del födda på 30- och 40 talet som börjar sälja sina bilar inför generationsskiften där barnen inte delar deras motorintresse.

Har en annan kompis som ringde igår och frågade om en bil som tydligen låg ute för ett tag sedan här nere. En grön 60- talare som inte var helt original. Är det någon bil du noterat när du kollat på annonserna under senaste tiden. Har själv inte kollat bilannonser i huvudtaget på länge.

Lägger de tyska handlarna ner lite arbete på bilarna i fråga innan de annonserar ut dem för det högre priset eller försöker de bara skicka bilarna vidare till en internationell köpare? Jag tror att det är svårt att få ut toppriser utan att vara en erkänd återförsäljare. Om man annonserat ut samma bil privat i Tyskland hade man sannolikt inte kunnat få ut samma slutpris. Det är så det brukar fungera när det gäller bilar i den högre priskategorin. Ska de sälja på kommission tar de en procent av slutpriset. Men det kan ju ändå löna sig beroende på vad man säljer för något.

Från en Porsche ägare till en annan - en 930 är ju inte fy skam :)

Nej den har jag inte sett. Borjade sjalv bevaka blocket bara for nagra veckor sedan. Det ar inte manga 60 talare som ar helt orginal, pa 80 talet va dom inte varda ett skit sa dom som inte rostde upp, modifierades.
Jag har sett bade och, en del bilar kops fran usa for 50 dollar, och annonseras i tyskland for 60 eur. Just dessa bilarna tror jag det ar latt att salja privat, koparna ar ofta valinformerade sa stammer bara motornummer och vaxellada med bilens vin, och allt inte ar totalt upprostat o javligt sa kops det till topp pris.

Nej 930n ar rolig. Nar jag ar fardig med den kommer den vara riktigt rolig. Totalt livsfarlig troligtvis :yoparty

Det ar du som har en 993 tt eller..? En san skall jag ocksa ha en dag! Pa en Porsche skall det helst sta Turbo dar bak!

:)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nej 930n ar rolig. Nar jag ar fardig med den kommer den vara riktigt rolig. Totalt livsfarlig troligtvis :yoparty

Det ar du som har en 993 tt eller..? En san skall jag ocksa ha en dag! Pa en Porsche skall det helst sta Turbo dar bak!

:)

Kan tänka mig att en 930 kan vara totalt livsfarlig. Karaktären på motorn i trimmat utförande lär nog vara rätt så giftig.

Det stämmer att jag har en 993 turbo. Kan inte annat än rekommendera en sådan om du har möjlighet. Det är en fantastisk bil.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Kan tänka mig att en 930 kan vara totalt livsfarlig. Karaktären på motorn i trimmat utförande lär nog vara rätt så giftig.

Det stämmer att jag har en 993 turbo. Kan inte annat än rekommendera en sådan om du har möjlighet. Det är en fantastisk bil.

Ah dom ar inte sa farliga, jaja kor man som en idiot och inte haller motorns karaktar i atanke aker man snart baklanges ut i skiten, men ar man halvt vettig och vet vad man kor sa ar det inget problem. Dom ar faktiskt valdigt civiliserade och lattkorda.

t3.jpg

:yoparty

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ah dom ar inte sa farliga, jaja kor man som en idiot och inte haller motorns karaktar i atanke aker man snart baklanges ut i skiten, men ar man halvt vettig och vet vad man kor sa ar det inget problem. Dom ar faktiskt valdigt civiliserade och lattkorda.

View attachment 385950

:yoparty

Cool färg! Är bilen beställd så från fabrik eller har någon tidigare ägare byggt om den till en flat nose?

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Gubben jag köpte bilen av hade haft den 31 år, 1987 byggde han om den till flatnose. Nu är det i min mening del av bilens identitet så det ändrar jag inte :) samt att jag alltid har gillat dom. Färgen är orginal 'Casablanca beige metallic'

Se så, skicka nu upp en bild på dubbelturbo'n!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Gubben jag köpte bilen av hade haft den 31 år, 1987 byggde han om den till flatnose. Nu är det i min mening del av bilens identitet så det ändrar jag inte :) samt att jag alltid har gillat dom. Färgen är orginal 'Casablanca beige metallic'

Se så, skicka nu upp en bild på dubbelturbo'n!

Du gör rätt i att låta bilen vara. Som du säger är det en del av bilens identitet numera. Måste kännas extra roligt att du köpt bilen av en långvarig ägare. Det är rätt få förunnat när det gäller den typen av bilar.

Här kommer en bild på min turbo tagen vid ett besök Nürburgring här om året.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1308128199.228592.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1308128199.228592.jpg
    30.1 KB · Visningar: 178

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Du gör rätt i att låta bilen vara. Som du säger är det en del av bilens identitet numera. Måste kännas extra roligt att du köpt bilen av en långvarig ägare. Det är rätt få förunnat när det gäller den typen av bilar.

Cool hur är ringen?

Ja det gör den lite mer speciell. Gubben va doktor och använde den till bl.a. utryckningar till trafikolyckor!

image.jpg

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

den där vill jag ha en åktur i, inte lång eller snabb men bara lite lagom.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Cool hur är ringen?

Ja det gör den lite mer speciell. Gubben va doktor och använde den till bl.a. utryckningar till trafikolyckor!

View attachment 385982

Ringen var riktigt bra. Lite som att köra bil på en berg- och dalbana bildligt talat. Enormt utmanande bana eftersom den är så lång med många olika typer av kurvpartier i ett kuperat landskap med stora höjdskillnader. Gott om blinda partier således. Avåkningszonerna är obefintliga. Kan verkligen rekommendera att besök dit om du så även bara vill kolla in banan och omgivningarna. Det är ett vackert landskap man kör igenom. Finns även gott om fina vägar runt omkring. Tysklands vindistrikt Moseldalen ligger bara ett stenkast iväg. Bara att sticka iväg och äta lunch i t ex Cochem och promenera omkring lite i byn för att sedan på eftermiddagen när nordslingan öppnar köra några varv om det är en vardag. På helgsluten, fre, lörd och sönd har öppnar banan ofta tidigt på morgonen.

Du behöver inte skaffa r-däck eller så om du kör på ringen. I synnerhet inte som novis. Banan är väldigt snäll mot däck. Se bara till att ha fräsch bromsvätska och ett par bra gatdäck. Man kan likna det mer med en enkelriktad landsväg som slingrar sig genom ett vackert landskap.

Det kan snabbt skifta väderförhållanden. En del av banan kan vara torr och fin, medan det regnar i en annan del. Väggreppet kan snabbt försvinna vid väta eller om någon spillt ut olja, kylarevätska eller dylikt. Lämnar man bara marginaler så är det inga större bekymmer om man inte har maximal otur. Råkade själv ut för att det låg spill på banan inför en kurva och bilen bara understyrde. Fick ta kurvan ännu senare och hoppas på att det fanns grepp längre fram. Det fanns det lyckligtvis.

Ta och se över hur dina försäkringar fungerar om du kör på ringen. Här i Sverige har man skärpt villkoren sedan jag var där. Inte helt omotiverat. Det var gott om personer som antagligen mer eller mindre såg försäkringsbolagen som sin sponsor.

den där vill jag ha en åktur i, inte lång eller snabb men bara lite lagom.

Inga problem. Bara att säga till när du har möjlighet till det. Vi kan ta en kväll en vardag eller på dagen någon helg.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping