Hitta GoPro HD-kamera i New York

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ninja ZX-636R '03
Jag har länge varit sugen på att köpa en GoPro HD Hero, och åker till New York den 23e.

Har fått tipset om att försöka få tag på denna kamera där i stället, till ett mycket billigare pris. Jag har aldrig varit i varken New York eller USA för den delen, så jag vet inte riktigt hur jag skall gå till väga för att hitta kameran.

Någon som vet något ställe? Jag kommer att bo på Manhattan, och jag kommer att vara där en vecka.

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
B&H är det bästa stället att handla på. Tänk på att det är ca 8% i statlig/NYC skatt på det som står på prislappen. Du betalar alltså 8% extra i kassan. Garantier brukar också bara gälla i USA plus att du måste skaffa ny laddare ibland...

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
B&H är det bästa stället att handla på. Tänk på att det är ca 8% i statlig/NYC skatt på det som står på prislappen. Du betalar alltså 8% extra i kassan. Garantier brukar också bara gälla i USA plus att du måste skaffa ny laddare ibland...

Den laddas via USB.

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ninja ZX-636R '03

Gäller det även om man köper kameran som turist och skall ut ur landet? Finns det ingen liknande "VAT-refund" som i Asien, där man inte behöver betala den skatten om man är turist och skall ta med varan hem?

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.

Får inte fram nåt här http://www.goprocamera.com/warranty men om man får vara generalist så har de flesta en sk world wide warranty så oavsett var man köper en vara som säljs i större delen av världen så får man en garanti. Men man kan knappast åberopa konsumentköplagen när man är hemma i svedala igen. Men med stor sannolikhet så ligger det bifogat med produkten om hur garantin gäller

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Gäller det även om man köper kameran som turist och skall ut ur landet? Finns det ingen liknande "VAT-refund" som i Asien, där man inte behöver betala den skatten om man är turist och skall ta med varan hem?

Nej, det går inte att få tillbaka...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...