Kommer fasen inte ihåg, men har inte iaf Honda Center en del Alpine? Superbike kanske har annars.garre skrev:2204407Tja, undrar om någon vet vart man kan prova alpinestarskläder i göteborgsområdet. Samma problem som alla har som vill beställa på fc-moto.de.![]()
Jepp, jag försöker också att inte prova o beställa på nätet. Visserligen skall tilläggas att jag är lat och inte orkar vänta på beställningar, så det är sällan jag gör så, men iaf. Får man bara lite rabatt om man köper lite stuff i affärn så känns det vettigt iaf. Särskilt om man fått bra service/hjälp!Westfield skrev:2205534Jag är inte emot näthandel på något sätt, men man kan väl lugnt räkna med att om dom svenska butikerna bara ska agera provrum så är dom snart borta.
Alternativt så får dom väl börja ta ut en provavgift som man får tillbaka när man köper av dom.
En av anledningarna till att näthandel är billigare är att dom inte behöver hålla med den servicen.
I min värld känns det på något sätt oärligt att prova/ få hjälp att prova ut ett ställ som man ändå inte har en tanke på att köpa, den tiden som säljaren lägger ner på dig får ju helt enkelt andra kunder betala.
En jämförelse är ju man ska sälja sin hoj, massa folk som kommer för att prova om den modellen är schyst för att sedan dra till tyskland för å handla.
Att ta hand om kunder kostar, en bekant till mig driver landets största däckfirma och han stängde sin butik och hänvisar även dom lokala kunderna till internet eller telefon pga under den tid han hinner med en kund i butiken så hinner han med minst tre i telefon.
Westfield skrev:2205534Jag är inte emot näthandel på något sätt, men man kan väl lugnt räkna med att om dom svenska butikerna bara ska agera provrum så är dom snart borta.
mesh skrev:2205696
Som en ren bonus så _lär_ det vara ganska mycket smidigare om man någon gång skulle behöva reklamera produkten.
Precis min åsikt !! Stöder man inte handlarna så står man där snart helt utan service. Mer eller mindre problem blir det med alla prylar och hur lätt är det att resonera med en internetsajt ?![]()
sgtpepper skrev:2205850Kära dyra-butiken-förespråkare, är ni bekanta med begreppet marknadsekonomi? Om nu de svenska MC-butikerna är för dyra (och det är de, helt överjävligt för dyra) och om det nu finns tyska billiga och effektiva motsvarigheter så får nog de svenska dyrbutikerna ta och se över sin prismodell, tycker ni inte det? I och med EU så ingår vi i en långt större marknad än bara Sverige.
Jag betalar hellre till en tysk ordnung-und-reda-butik på nätet som skickar mitt skinnställ på 3 dagar till 70% av det svenska priset än går ner till superstora superdyra MC-butiken i stan och betalar överpris för något som de med stor sannolikhet inte ens har i lager (så tycks de stora MC-butikerna jobba, minimala lager, minimal service, maximalt pris).
Om den svenska butiken är för dyr och det finns billigare konkurrenter, är det konsumentens fel?
sgtpepper skrev:2205850Kära dyra-butiken-förespråkare, är ni bekanta med begreppet marknadsekonomi? Om nu de svenska MC-butikerna är för dyra (och det är de, helt överjävligt för dyra) och om det nu finns tyska billiga och effektiva motsvarigheter så får nog de svenska dyrbutikerna ta och se över sin prismodell, tycker ni inte det? I och med EU så ingår vi i en långt större marknad än bara Sverige.
Jag betalar hellre till en tysk ordnung-und-reda-butik på nätet som skickar mitt skinnställ på 3 dagar till 70% av det svenska priset än går ner till superstora superdyra MC-butiken i stan och betalar överpris för något som de med stor sannolikhet inte ens har i lager (så tycks de stora MC-butikerna jobba, minimala lager, minimal service, maximalt pris).
Om den svenska butiken är för dyr och det finns billigare konkurrenter, är det konsumentens fel?
sgtpepper skrev:2205850Kära dyra-butiken-förespråkare, är ni bekanta med begreppet marknadsekonomi?
Varför ska man behöva pruta? Visst kan man säkert göra det i vissa fall, men jag ser nog hellre att de svenska handlarna justerar sin prisbild, om dom nu har marginaler nog att erbjuda en prutmån så tycker jag snarare att de bör sänka sina listpriser.mesh skrev:2206639Vad jag försökte få fram var att det _går_ alldeles utmärkt att _pruta_ i butiker här hemma i Sverige.
Bra! //KTH:are och oerhört smart killeEDIT: Och ja, jag är bekant med begreppet marknadsekonomi. //Chalmerist
sgtpepper skrev:2209601Varför ska man behöva pruta? Visst kan man säkert göra det i vissa fall, men jag ser nog hellre att de svenska handlarna justerar sin prisbild, om dom nu har marginaler nog att erbjuda en prutmån så tycker jag snarare att de bör sänka sina listpriser.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |