Tack för alla svar
vill kunna blåsa i 150, inte för att göra de konstant, utan bara när man ska iväg en bit och kanske träffa nån, seegt å puttra 30-40 mil i 50km/h
men kan man köra någe bakhjul me dessa hojar då ? eller rasar dom efter ett tag då ?
e dom lätta att få upp och så ?
1) du kommer garanterat inte att "puttra" med en motard, oavsett modell och 2) ja de är löjligt enkla att slanga med.
Fö finns det få kåplösa hojar som är bekväma att ligga i 150 med, även dom som komfortmässigt är som en loungesoffa i jämförelse med 99% av alla motarder. Jag förstår din poäng och visst, allt går ju men motarder är egentligen inte byggda för det.
Har nyss gjort mig av med min KTM 640 -05 och tycker modellen är en bra kompromiss mellan prestanda och driftsäkerhet i mellansegmentet. Var länge inne på en Yamaha xt 660 men det är bara en motard till utseendet: KTMn är enormt mycket rappare och tajtare (Hondas FMX o BMWs X-moto är om möjligt ännu tröttare)
Däremot är det en rätt safe bet att Yamahan har bättre driftsäkerhet även om en rätt skött LC4 håller ihop bra (problemet är att många skruvar och servar själva..eller påstår att de gör det...
). Och som sagt, Yamahan är egentligen ingen riktig motard...
Testade även 660 SMC men jag tyckte inte det var någon större skillnad. Elstart är inte helt fel att ha, vilket saknas på 660.
Provkörde även en del "riktiga" brutalmotarder som Husaberg och Husqvarna och visst, det går undan men flipsiden är ju att du får skruva med timintervall...inget för mig.
Det finns många motarder till salu och jag stötte på ett gäng som inte var fräscha. Ta inte första bästa. Fick en känsla av att det fler hobbyskruvare bland motardägare än sporthojsägare generellt. Var noga med att det finns servicedokumentation, ta inte säljaren på orden att han "själv servat var 100 mil -för att vara på den säkra sidan. Och det är ju så enkelt". Utan dokumentation är det inte värt ett skit o risken är stor att du åker på en stor service inom kort -eller haveri. Vi snackar små stånkor med mycket effekt som får jobba ordentligt. Klart grejorna går sönder om man inte sköter om dom.
Lycka till