hittad r1

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
förhoppningsvis får jag reda på vad de andra hojarna var för några under morgondagen


bara att hoppas att min & kennys återfanns där
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Åååå ja lever verkligen på hoppet nu asså, heja farbror blå å alla som har och kommer att vrida nacken av dom äckliga klorfingriga äcklena! =)



polisen har inte ringt dig idag då ? i så fall var det nog inte din, men man kan ju hoppas på att dom glömt ringa dig
 

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
När ni ändå är där och rotar kan ni ju se om där finns en vit R1.a -99... blev stulen utanför Kristianstad i September, har vatt spårlöst försvunnen sen dess

....fast snuten lär väl slå en pling om dom hittar den
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
nu kommer det igen..

"hojstöld ska straffas med döden medans krash in i barnfamilj pga bakhjulsfortkörning och liknande, enbart en varning." -SH

Nu är du helt ute och reser i dina tankar... Det skulle bara vara skönt om någon nån enstaka gång faktiskt blev dömd för stöld här:huvet
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
nu kommer det igen..

"hojstöld ska straffas med döden medans krash in i barnfamilj pga bakhjulsfortkörning och liknande, enbart en varning." -SH

Är Din uppfattning att tillgrepp av motorcyklar tillhörande medlemmar av SportHoj ej skall uppmärksammas?

Upplysningsvis sker ett stort antal av ovan nämnda tillgrepp av en mindre grupp ynglingar av utländsk härkomst. Dessa är till stor del kända och identifierade av SportHojs medlemmar i Helsingborg med omnejd.

Vid ett flertal tillfällen har ett antal av dessa medlemmar utfört i princip polisiär spaning, och kunnat meddela Polismyndigheten både var stulna motorcyklar, samt förövare, kan finnas. Vid de tillfällen Polismyndighet agerat med tillstymmelse till snabbhet, och kunnat gripa dessa individer, på sk "bar gärning", har gärningsmännen, till 90%, släppts inom ett fåtal timmar. Även vid de tillfällen när betydligt grövre brottslighet upptäckt vid gripande. (T ex grovt vapenbrott, olovlig körning, rån m mm).

Uppfattar jag Dig korrekt, att Du anser att detta är ett felaktigt förfarande av SportHojs medlemmar, samt ett korrekt förfarande av det sk. samhället?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Är Din uppfattning att tillgrepp av motorcyklar tillhörande medlemmar av SportHoj ej skall uppmärksammas?

Upplysningsvis sker ett stort antal av ovan nämnda tillgrepp av en mindre grupp ynglingar av utländsk härkomst. Dessa är till stor del kända och identifierade av SportHojs medlemmar i Helsingborg med omnejd.

Vid ett flertal tillfällen har ett antal av dessa medlemmar utfört i princip polisiär spaning, och kunnat meddela Polismyndigheten både var stulna motorcyklar, samt förövare, kan finnas. Vid de tillfällen Polismyndighet agerat med tillstymmelse till snabbhet, och kunnat gripa dessa individer, på sk "bar gärning", har gärningsmännen, till 90%, släppts inom ett fåtal timmar. Även vid de tillfällen när betydligt grövre brottslighet upptäckt vid gripande. (T ex grovt vapenbrott, olovlig körning, rån m mm).

Uppfattar jag Dig korrekt, att Du anser att detta är ett felaktigt förfarande av SportHojs medlemmar, samt ett korrekt förfarande av det sk. samhället?


:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
nu kommer det igen..

"hojstöld ska straffas med döden medans krash in i barnfamilj pga bakhjulsfortkörning och liknande, enbart en varning." -SH

Nä men om du köper lite vin till ditt barn när dom skall fira 18/19/20 årsdagen
med en middag för kompisarna så kan du åka i fängelse i 4 år. Detta trots att dom kan köpa hur mycke sprit dom vill på krogen från det att dom fyller 18. Motiveringen till detta är att krogen håller koll så att ungdommar inte blir för fulla och den kollen finns inte i hemmet:huvet

Vad får en hojtjyv som snott flera hojar eller ett gäng som våldtagit en berusad 16årig tjej ?

På första svarar jag, inget starff allas eftersom han/de har lovat att skärpa sig.

På andra svarar jag, inget straff alls eftersom tjejen var så full så hon inte kunde säga nej och därmed kunde inte förövarna anses förstå att hon inte ville.
 
Last edited:

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Inte längre...
Det här med att tjuvarna blir släppta efter ett antal timmar är väl för att det kostar samhället alldeles för mycket pengar att låsa in alla "småtjuvar" tills dess att en rättegång kan hållas? När och om det finns tillräckliga bevis för att dra igång en rättegång tillkallas väl personerna ifråga för att ställa in sig. Om de nu inte inställer sig har de bara gjort det än allvarligare för sig själva och en större risk att åka dit för det misstänkta brottet?
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Häcktet är väl inte till att avtjäna straff i?
Inte så att dem kan påverka bevismaterial särskilt mycket efter att snuten redan dundrat in i hålan, sett alla hojar och beslagtagit dem?
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Inskickat av blaa
Häcktet är väl inte till att avtjäna straff i?
Inte så att dem kan påverka bevismaterial särskilt mycket efter att snuten redan dundrat in i hålan, sett alla hojar och beslagtagit dem?

Citat:
Den som misstänks för ett allvarligt brott kan häktas av en domstol i väntan på att brottet utreds

Saxat från Kriminalvårdens hemsida.
.


Om en åklagare bestämer att det inte finns ngn risk att de mistänkte förstör utredning på ngt sätt. Förstör bevis osv så sätt de på fri fot.
 

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
göteborg
Hoj
så jävla röd va
ser hellre att dom är "fria" än sitter i häktet och kostar mig en massa skattepengar.

Fria på riktigt är dom inte ändå.

Är Din uppfattning att tillgrepp av motorcyklar tillhörande medlemmar av SportHoj ej skall uppmärksammas?

Upplysningsvis sker ett stort antal av ovan nämnda tillgrepp av en mindre grupp ynglingar av utländsk härkomst. Dessa är till stor del kända och identifierade av SportHojs medlemmar i Helsingborg med omnejd.

Vid ett flertal tillfällen har ett antal av dessa medlemmar utfört i princip polisiär spaning, och kunnat meddela Polismyndigheten både var stulna motorcyklar, samt förövare, kan finnas. Vid de tillfällen Polismyndighet agerat med tillstymmelse till snabbhet, och kunnat gripa dessa individer, på sk "bar gärning", har gärningsmännen, till 90%, släppts inom ett fåtal timmar. Även vid de tillfällen när betydligt grövre brottslighet upptäckt vid gripande. (T ex grovt vapenbrott, olovlig körning, rån m mm).

Uppfattar jag Dig korrekt, att Du anser att detta är ett felaktigt förfarande av SportHojs medlemmar, samt ett korrekt förfarande av det sk. samhället?


Och har det hjälpt reducera fordonsstölder eller annan relaterad kriminalitet?

Nä, det har snarare kostat mer pengar.

Om du vill motverka kriminalitet så sluta betala skatt. Stora delar av dina skattepengar går till kriminnella handlingar i och utanför sverige.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
ser hellre att dom är "fria" än sitter i häktet och kostar mig en massa skattepengar.

Fria på riktigt är dom inte ändå.




Och har det hjälpt reducera fordonsstölder eller annan relaterad kriminalitet?

Nä, det har snarare kostat mer pengar.

Om du vill motverka kriminalitet så sluta betala skatt. Stora delar av dina skattepengar går till kriminnella handlingar i och utanför sverige.

Det här var nog ett av de dummaste inlägg jag läst på ett bra tag.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Är Din uppfattning att tillgrepp av motorcyklar tillhörande medlemmar av SportHoj ej skall uppmärksammas?

Upplysningsvis sker ett stort antal av ovan nämnda tillgrepp av en mindre grupp ynglingar av utländsk härkomst. Dessa är till stor del kända och identifierade av SportHojs medlemmar i Helsingborg med omnejd.

Vid ett flertal tillfällen har ett antal av dessa medlemmar utfört i princip polisiär spaning, och kunnat meddela Polismyndigheten både var stulna motorcyklar, samt förövare, kan finnas. Vid de tillfällen Polismyndighet agerat med tillstymmelse till snabbhet, och kunnat gripa dessa individer, på sk "bar gärning", har gärningsmännen, till 90%, släppts inom ett fåtal timmar. Även vid de tillfällen när betydligt grövre brottslighet upptäckt vid gripande. (T ex grovt vapenbrott, olovlig körning, rån m mm).

Uppfattar jag Dig korrekt, att Du anser att detta är ett felaktigt förfarande av SportHojs medlemmar, samt ett korrekt förfarande av det sk. samhället?

Jag tror det är mer attityden på SH han är ute efter. Oftast skriver ju folk att man borde döda tjuven då man fått sin hoj stulen. Vilket jag kan förstå. I nästa inlägg kan man läsa om vansinneskörningar och gnäll om böter och okalibrerade laserpistoler. Och att kontrasten är att det ena borde straffas med döden medans det andra borde vara lagligt. Jag tolkar inte hans inlägg som att han har något emot att tjuvarna åker fast.
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Tyvärr så är det ju så att staten är den som tjänar mest på brott.
Inbrott i bilen där dom stal stereon: 2500kr för att lacka om dörren som dom brutit i= 500kr direkt i moms + arbetsgivaravgifter o övriga skatter, 2000kr för en ny stereo=400kr direkt i moms + arbtesgivaravgifter o övriga skatter.
Allt detta betalas med redan skattade pengar, för att jag ska få 4500kr för att betala detta så tar staten ca 2700kr

Summa ca 4700kr till staten, ca 150kr till pundaren som säljer stereon.

Frågan är om staten verkligen vill få bort brottsligheten:rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top