Hittade stulen bil! Ersättning?

För sådär 10 år sen när vi dök utanför Ingarö,hittade vi en ny Volvo med nycklarna i,på 15 meters djup.
Kollade med polisen,jodå den var anmäld stulen.
Ringde bolaget o frågade om hittelön,och blev erbjuden 75 spänn.
Just det,sjuttiofem kronor.....................gonatt !

F.d ägaren kanske skulle varit berädd att betala en större slant för att ni skulle hålla tyst... :D

Här kommer en liten update.

Jag har nu fått tummen ur och ringt länsförsäkringar och det visade sig att dom redan har betalat ut en liten peng till någon annan som gjort detsamma som mig, visserligen bara 300 spänn men ändå :mad:.

Bilen var ju efterlyst då jag ringde snuten i fredags så då borde ju jag varit "först på plats" så att säga och polisen borde ju ha avslutat fallet efter mitt samtal. Antingen så är det snuten jag pratat med som ringt in till länsförsäkringar och angett sig för att vara mig och sen snott min peng eller så har dom bara missat att avsluta fallet så någon annan har hunnit göra detsamma som jag nu gjorde.

Jag ska prata med nån snubbe på länsförsäkringar under morgondagen för att se när detta ringdes in osv. Pengarna är väl sak samma men jag blir ju nyfiken på vem som slarvat, återkommer i morgon :gnissla.

Ja gör det för det låter som en riiiiiktigt ful undanglidning från bolaget.
:va

jag tackla ner en väskryckare förra sommarn, platt blev killen på typ 15bast :P

belöning på 500 spänn:va det e ju vad hela bilen e värd:D dra av två nollor:D :D

Ja gör det för det låter som en riiiiiktigt ful undanglidning från bolaget.
:va

Nu är saken ur världen.

Tydligen så hade någon redan pratat med Länsförsäkringar den 1/11. Bilen efterlystes 31/10 och jag hittade den 2/11.

Kort sagt så är det polisen som slarvat i detta fallet och missat att ta bort efterlysningen av bilen efter det att den första personen ringt in. Men det är klart, det kan ju inte vara lätt att hålla reda på såna här saker med alla datorer och hjälpmedel som finns idag :rolleyes:.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back