Tjenna!
Okaj läget är som följande. Sålde hojen för lite drygt någon månad sedan... men nu klarar jag mig inte utan längre. Har dock inte hittat något nytt "roligt" för en rimlig peng.
Gillar ljudet på en V-twin
Gillar försäkringen på en sport-touringhoj
Gillar chassit, bromsarna och stundtals föset med en sporthoj
Gillar sittställningen på en kåphoj
Kan tänka mig att pruta ner något på effekt så länge vikten inte sticker iväg för mycket.
Vad som skulle passa mig bra är en VTR Firestorm med uppdaterad framgaffel, bakfjädring, bromsar samt ca 20-30hkr extra. Varför finns det inga sånna?
Frågan är var tusan detta tar mig någonstans???
Sneglar lite på Aprilia, men tycker dem är fula frånsett dem nyare som då givetvis är för dyra.
Sneglar lite på Ducati (916, 996), men dem flesta har många mil dessutom är sittställningen besvärlig för 187cm. Vad det gäller minsta möjliga garagetid så gynnar det väl inte valet av en äldre ducce?
Sneglar på VTR Firestorm. Trevlig att köra dock något slätstruken och trött karaktär.
Sneglar på SP1. Sadel som ett sittunderlag. Touringsträckor går fet-bort.
Drömmer om en k7-k8:a men försäkringen är ju (/%"#!&(/"#!
Hojar med dubbla pipor (gärna högt dragna) är stiligt som fanken och det är nästan ett krav.
Alla typer av streetfighter är ju tacksamma försäkringsmässigt. Dock känns det inte som jag kört färdig med kåpor ännu. Vill nog sitta lite besvärligt framåtlutad och vaxa plastkåpor i några år till.
Har provat runt en hel del, men inte hittat den dära *wow* känslan på någon hoj direkt. 954:an var rätt all-around och inte så dum trots allt men hade haft den några år så jag ville ha något annat.
För närvarande funderar jag närmast på en ducce med lite mindre mil på mätaren. Anledningen till det är att jag inte hinner köra så mkt längre. Kanske 500mil på en sommar. Så något dyrare service skulle inte göra så mycket. Sittställningen känns dock ingen vidare och det är nog ingen höjdare för den som blir skjutsad.
Behöver lite konkreta förslag...tack.
Budget upp till ca 65000kr
//KaliZ
Okaj läget är som följande. Sålde hojen för lite drygt någon månad sedan... men nu klarar jag mig inte utan längre. Har dock inte hittat något nytt "roligt" för en rimlig peng.
Gillar ljudet på en V-twin
Gillar försäkringen på en sport-touringhoj
Gillar chassit, bromsarna och stundtals föset med en sporthoj
Gillar sittställningen på en kåphoj
Kan tänka mig att pruta ner något på effekt så länge vikten inte sticker iväg för mycket.
Vad som skulle passa mig bra är en VTR Firestorm med uppdaterad framgaffel, bakfjädring, bromsar samt ca 20-30hkr extra. Varför finns det inga sånna?
Frågan är var tusan detta tar mig någonstans???
Sneglar lite på Aprilia, men tycker dem är fula frånsett dem nyare som då givetvis är för dyra.
Sneglar lite på Ducati (916, 996), men dem flesta har många mil dessutom är sittställningen besvärlig för 187cm. Vad det gäller minsta möjliga garagetid så gynnar det väl inte valet av en äldre ducce?
Sneglar på VTR Firestorm. Trevlig att köra dock något slätstruken och trött karaktär.
Sneglar på SP1. Sadel som ett sittunderlag. Touringsträckor går fet-bort.
Drömmer om en k7-k8:a men försäkringen är ju (/%"#!&(/"#!
Hojar med dubbla pipor (gärna högt dragna) är stiligt som fanken och det är nästan ett krav.
Alla typer av streetfighter är ju tacksamma försäkringsmässigt. Dock känns det inte som jag kört färdig med kåpor ännu. Vill nog sitta lite besvärligt framåtlutad och vaxa plastkåpor i några år till.
Har provat runt en hel del, men inte hittat den dära *wow* känslan på någon hoj direkt. 954:an var rätt all-around och inte så dum trots allt men hade haft den några år så jag ville ha något annat.
För närvarande funderar jag närmast på en ducce med lite mindre mil på mätaren. Anledningen till det är att jag inte hinner köra så mkt längre. Kanske 500mil på en sommar. Så något dyrare service skulle inte göra så mycket. Sittställningen känns dock ingen vidare och det är nog ingen höjdare för den som blir skjutsad.
Behöver lite konkreta förslag...tack.
Budget upp till ca 65000kr
//KaliZ