hittar ingen snygg jacka!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jorå, brukar beställa det mesta från tyskland. Men ibland vill jag iaf kunna känna lite på grejerna först.

Har själv ett helställ i samma stuk som din jacka:
Riktigt snyggt, sådant skulle jag vilja ha:tummenupp
Nu har jag tribalvarianten av en sydamerikansk vulkan, fick bli vad de hade hemma. Helställ är ju ändå som en sparkdräkt i skinn för vuxna - i det går jag som en neandertalare som gjort på sig. Passar sig enbart för hojåkning. :gnissla

Jackan är "vaxbehandlad" så att skinnet ska se lite gammalt ut redan som nytt. Samma skydd i axlar och armbåge/underarm som i stället, uttagbart.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Riktigt snyggt, sådant skulle jag vilja ha:tummenupp
Nu har jag tribalvarianten av en sydamerikansk vulkan, fick bli vad de hade hemma. Helställ är ju ändå som en sparkdräkt i skinn för vuxna - i det går jag som en neandertalare som gjort på sig. Passar sig enbart för hojåkning. :gnissla

Jackan är "vaxbehandlad" så att skinnet ska se lite gammalt ut redan som nytt. Samma skydd i axlar och armbåge/underarm som i stället, uttagbart.

Jo, mitt ställ är likadant. Pungkross om man försöker räta på sig, men på hojen sitter det bra.

Beställde för övrigt precis en sån här från www.mlol.de:
DaineseGiubbPelle8Trackaghrs.jpg

299 Euro. Så även om jag hellre ville ha en Merx lik din, så får den där duga .

(Nu får jag inte glömma att ha den där sängkammarblicken inne varje gång jag har jackan på mig).

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Hehe, för mig blev det precis tvärtom - kollade på 8-track med det fick bli Merx. Jag kollade på just den färgkombinationen dessutom. Tycker den är 80-tal. Lawson, Schwantz etc. Helt rätt retro för mig, då jag började kolla på 500GP och Superbikes.

Lite kaxigare än Merx, med räven på framsidan och stora märket bak. Uttagbart bomullsfoder verkar vara ett plus. Merx är fodrad, syntent, men går inte att ta ur.

Vi får sammanstråla och jämföra sen då :)

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Hehe, för mig blev det precis tvärtom - kollade på 8-track med det fick bli Merx. Jag kollade på just den färgkombinationen dessutom. Tycker den är 80-tal. Lawson, Schwantz etc. Helt rätt retro för mig, då jag började kolla på 500GP och Superbikes.

Lite kaxigare än Merx, med räven på framsidan och stora märket bak. Uttagbart bomullsfoder verkar vara ett plus. Merx är fodrad, syntent, men går inte att ta ur.

Vi får sammanstråla och jämföra sen då :)

Det får vi göra! Du kör inte med SSEMSE något?

Jag gillar det sneda slaget på Merx. Lagom caféracer touch med det.

Apropå Café Racer-looken så gör Belstaff en del snygga jackor.
T.ex. denna, "Snetterton":
413001_SnettertonBlousonMan.jpg

De är dock hutlöst dyra och kostar en bit över 6000:-

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det får vi göra! Du kör inte med SSEMSE något?
Jovisst är jag med i SSEMSE (#317). Det var därför pungdelarstället inköptes - helställ är ju säkrare sägs det. Ska dock inte köra nästa helg.

Belstaff var snygg, men dyr. Finns de i Sverige?

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jovisst är jag med i SSEMSE (#317). Det var därför pungdelarstället inköptes - helställ är ju säkrare sägs det. Ska dock inte köra nästa helg.

Belstaff var snygg, men dyr. Finns de i Sverige?

Ok, #109 här, tänkte köra lördag eftermiddag. :)

Tror inte Belstaff finns här, får beställas från UK.

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!

Beställde för övrigt precis en sån här från www.mlol.de:
DaineseGiubbPelle8Trackaghrs.jpg

299 Euro. Så även om jag hellre ville ha en Merx lik din, så får den där duga .

(Nu får jag inte glömma att ha den där sängkammarblicken inne varje gång jag har jackan på mig).

Och idag hämtades den ut hos posten. Relativt snabba puckar från Mlol alltså. Ringde vid halv sex på eftermiddagen förra fredagen, första utdelningsförsöket från Poståkeriets sida gjorde igår.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Och idag hämtades den ut hos posten. Relativt snabba puckar från Mlol alltså. Ringde vid halv sex på eftermiddagen förra fredagen, första utdelningsförsöket från Poståkeriets sida gjorde igår.
Recension på jackan? Såg ditt ställ på SRW idag, såg bra ut ifrån läktarplats. :tummenupp

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Recension på jackan? Såg ditt ställ på SRW idag, såg bra ut ifrån läktarplats. :tummenupp

Har inte kört så mycket mer med den än några kilometer i söndags :)
Men storleken (52) var rätt och den sitter iaf bra på mig med skyddsväst under. Verkar välsydd med det löstagbara fodret, fickor, sömmar osv.
Smorde in den med minkolja direkt när jag fick den så att den ska klara lätta skurar lite bättre.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Denna kör jag med, gav ca 3K ny på e-bay förra året

Bifogat

• iconcrestjacket-3.jpg
    iconcrestjacket-3.jpg
    53.5 KB · Visningar: 52
Nyheter