hittat trim till minimoto

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
MasterDanne skrev:
Joo märkte det lite nu när jag itne kunde hålla mig :) va tvungen o ta en liten tur den är mkt bättre på låga varv med nu, bara vänta på snön ska försvinna sen kan man köra in den helt o sen ut o gasa :D

Menar du att jag ska köpa flera olika reeds ? hmm tror jag bara ska ett carbon reed just nu.
ska försöka få tag på en rocketkey med.

Det finns att beställa på http://www.badazztoyz.com/ det är två reeds en hårdare öppnar på högre varv en mjukare öppnar på lägre varv alltså har man två den första är lite hårdare med ett hål i så att den mjuka öpnar först sen öppnar den hårdare. Också tar man bort stången i mitten för att kuna göra hålet lite större. Vet ej hur det skulle funka. Men jag har varit på en moppe affär och frågat om dom hade så små reeds men det hade dom inte. sen frågade jag om dom hade ark i olika tjocklekar så man kan mixtra själv. Men då sa dom att det går inte att själv klippa i carbon, men jag frågade han aldrig om dem hade i glasfiber men jag ska leta vidare, har läst några inlägg tidigare om att rocketkey inte gjorde så mycket, men det kanske gör mer nu när du har trimmat resten. Så skriv gärna om det blev bättre :banana. Är det en mikuni till en MT som du satt på eller?

Last edited:

MasterDanne

Danne ;)
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Rå trimmad 14e
baltra skrev:
Det finns att beställa på http://www.badazztoyz.com/ det är två reeds en hårdare öppnar på högre varv en mjukare öppnar på lägre varv alltså har man två den första är lite hårdare med ett hål i så att den mjuka öpnar först sen öppnar den hårdare. Också tar man bort stången i mitten för att kuna göra hålet lite större. Vet ej hur det skulle funka. Men jag har varit på en moppe affär och frågat om dom hade så små reeds men det hade dom inte. sen frågade jag om dom hade ark i olika tjocklekar så man kan mixtra själv. Men då sa dom att det går inte att själv klippa i carbon, men jag frågade han aldrig om dem hade i glasfiber men jag ska leta vidare, har läst några inlägg tidigare om att rocketkey inte gjorde så mycket, men det kanske gör mer nu när du har trimmat resten. Så skriv gärna om det blev bättre :banana. Är det en mikuni till en MT som du satt på eller?

Jag har en polares farsa som har ett moppeföretag som jag beställde ett ark carboon från duells får det senare idag. Han har redan klippt i arket så det går så klart göra ett eget. MTM på pocketbike.nu har också gjort ett eget.
Rocketkeyn har jag också läst lite om men vill gärna testa den själv o se hur det blir, är ju inte så dyr. :)
Jag borrade min Orginal 14mm förgasare till 16mm dock inte enda in till trotteln kasnke är 1mm ifrån. Men den verkar fungera bra håller på att ställa in munstycket nu bara :banana

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
MasterDanne skrev:
Jag har en polares farsa som har ett moppeföretag som jag beställde ett ark carboon från duells får det senare idag. Han har redan klippt i arket så det går så klart göra ett eget. MTM på pocketbike.nu har också gjort ett eget.
Rocketkeyn har jag också läst lite om men vill gärna testa den själv o se hur det blir, är ju inte så dyr. :)
Jag borrade min Orginal 14mm förgasare till 16mm dock inte enda in till trotteln kasnke är 1mm ifrån. Men den verkar fungera bra håller på att ställa in munstycket nu bara :banana

Okay det var nog en praktikant :huvet som stog i moppe afären jag var i. käner en med som kan greja från duells fast enda problemet med han är att det tar 100 år, Ska åka runt lite till olika affärer och se om jag kan hit ark.
Jag bora min 14 ret igenom för min farbror hade borat sin 15 och det blev så nära att det gick hål i bränsle kanalen men min går rent och finnt nu men om ett tag kommer man vilja mixtra mer hahahaha. Det kan ju vara så att man måste gjöra massa andra saker för att roket key ska göra not som nu........beräta gjärna hur den gick när du testa riktigt....................

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
nåfon som vet om någon annan sida med bigbore kitt?? och trim
:tungan

MasterDanne

Danne ;)
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Rå trimmad 14e
Nu har jag testat hojjen :banana

Den gick skit bra bättre en förväntat :) kunde dock en ej maxxa den eftersom jag msåte köra in den, har en film men vet inte vart jag kan lägga upp den :(

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
MasterDanne skrev:
Nu har jag testat hojjen :banana

Den gick skit bra bättre en förväntat :) kunde dock en ej maxxa den eftersom jag msåte köra in den, har en film men vet inte vart jag kan lägga upp den :(

Det kändes ena som på jul afton när man testade hahahaha :banana :banana veti sjuton hur man läger upp filmer fråga hultan här på sporthoj

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
baltra skrev:
Jag har presist fåt mina delar där ifrån, cylinder med topp, avgasrör den svarta, ett nyt back drev 72 och så fick jag en störe tanck. behövde nya för jag borat sönder min :( (som jag har nämnt i en anan tråd). detta kit pasade perfeckt (köpte min 14e från Ravetrancer) och Leif som har företaget vista vad han snackar om säger som det är inte hitar på att en 14e skulle gå i 60-70 och att dom är på 47cc utan 39cc och att det är kineserna som räknar lite konstig men att det kan förekoma att man kan få några med 47cc. och jag kan gåt :) skryta med att jag nog har den snabaste 14e i svergie :banana :banana . ifall det inte finns någon annan som har borat ut bra kräm i sina. till mig sa dom att det är kinesiskt nyår och det stämer och vad jag lärde mig i skolan så jobbar dom inte på två veckor.:mattias

vad ggör den med allt det där på??

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
hahahaha hundra 110 cc då lär den lille gå så ini bombem hahahha

Vet inte nu kanske den gör 50-55 (har inte så mycket kör erfarenhet men dom som tittat när jag kör tipar på det) jag har drevat uppden från 68 till 72 vill ha mer drag i boten men den går klart betre nu :banana :banana :banana

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
baltra skrev:
hahahaha hundra 110 cc då lär den lille gå så ini bombem hahahha

Vet inte nu kanske den gör 50-55 (har inte så mycket kör erfarenhet men dom som tittat när jag kör tipar på det) jag har drevat uppden från 68 till 72 vill ha mer drag i boten men den går klart betre nu :banana :banana :banana
det skulle gå tror jag lär ju gå utav bara fan :banana
jag är ju jävligt sugen men tror inte det får plats i ramen bara....och så måste man ha pengar till det :huvet kliar i fingrarna just nu :död

MasterDanne

Danne ;)
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Rå trimmad 14e
westerbrand skrev:
det skulle gå tror jag lär ju gå utav bara fan :banana
jag är ju jävligt sugen men tror inte det får plats i ramen bara....och så måste man ha pengar till det :huvet kliar i fingrarna just nu :död

jag ahr fått min att börja gasresa sig :D

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
MasterDanne skrev:
jag ahr fått min att börja gasresa sig :D

Grattis dane :banana :banana (låter kanske som jag skriver av dig) men jag ville venta och se vad några andra fot för effekt samma här sträker jag bara på mig lite där vid melan effekten så reserden sig, hojen asså hahahah. har inte vågat ryka så mycket en efter att testa med en anna hoj och då gjode jag superman fast glidandes på asfalten hihihihhihi

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras