HJÄLP Akvarium I Norrköping!!!!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Mitt akvarium sprang nyss läck. Fiskarna ligger i hinkar bla en mal på ca 40cm. Han trivis inte så bra dubbelvikt. Finns det nån Norrköpings bo här som har ett akvarium som jag kan släppa ner dom i ca 48 timmar så att jag hinner laga det hela!!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Äh! fiskarna har levt för länge i lyx, dags för dem att testa en ghettohink.

Förövrigt minns inte fiskarna mer än 1 sek tillbaka... så de lär inte vara arga på dig.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Ähh lägg ner nu dom är skit trevliga hela bunten. Lovar att dom inte ska äta upp nån litten guppy (gäller inte Neontetror). Behöver dock ett lite större akvarium minst läng på 60cm...

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Vi har ett akvarium vi ska sälja, tyvärr bor vi i Sthlm...
PM:a om du är intresserad så ska jag snacka med päronen. :tummenupp

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Nja det kosta runt 400-500 kr. Men han har vuxit i kubik under tiden...
Ne fan det blir cilikon fix på det jag har. Men det kommer ta ett par dagar att fixa så dom behöver ett hotel

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
ecce skrev:
Nja det kosta runt 400-500 kr. Men han har vuxit i kubik under tiden...
Ne fan det blir cilikon fix på det jag har. Men det kommer ta ett par dagar att fixa så dom behöver ett hotel

Badkaret! :]

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Har funderat på det men jag vet inte om det kan ligga kavar tvål rester dyl. Det kan innebära en tämligen omgående död...

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Har tyvärr inga att prova med... Fan så skar jag mig i fingret med rakblads helvetet. Satan vad ett finger kan blöda :huvet :fatta!

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
ecce skrev:
Har funderat på det men jag vet inte om det kan ligga kavar tvål rester dyl. Det kan innebära en tämligen omgående död...

Jojo, men det kunde väl varit rester i hinkarna oxå?

Fyll upp vatten i badkaret, lägg dig själv under ytan en timme eller två. Överlever du kan du ju låta fiskarna ta din plats?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Tja det hadde jag ju inte tänk på :va . Ne hitta ett skabbit motel hos polaren pär. Fick starta upp hans gammla akvarium lite snabbt. Då följde inte frukost men väl nån form av lunch. :fyllisar

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Jag hadde precis bytt lite vatten ur horhuset, satte mig och lira lite Cs i alla sköns ro. Skulle väl ta mig nått att äta då jag ser att det har börjat droppa vatten ur ena hörnet, tja det rann väl mer fast inte så mycket endå. Sagt och gjort så var det ju bara att försöka få tag på minna anabola fiskar (ser ungefär ut som abborar fast lite mindre). Efter en halvtimmes jakt finns bara Mal jäven kvar. Ungefär huvet på aset får plats i håven så det blir ett brottar grepp om midjan och ett axel kast så var han nere i hinken. Suger igång en hävert för att tömma akvariet. Får senare tag på ett övergivet akvarium hos polaren "Pär" som vi drar igång lite snabbt. Två fiskar vänder sig på rygg och resterande ser allmänt loja ut. Fick dock höra i morse att alla levde och slogs om maten så dom värkar ha repat sig ur koman.

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Thundercat skrev:
Var glad att det inte sprack i botten. :fakta
fan, jag har fått nå skit i mitt kar. Vet inte va det är. Ser ut som små sniglar med skal. Typ kanske 4-5 mm små. Sitter kanske en 20 st lite överallt. Va är det månntro?

:hej

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
hållundan skrev:
fan, jag har fått nå skit i mitt kar. Vet inte va det är. Ser ut som små sniglar med skal. Typ kanske 4-5 mm små. Sitter kanske en 20 st lite överallt. Va är det månntro?

:hej

plocka ut alla du hittar, sitt å kolla noga så ser du när de kryper... Om inte det funkar så kan du köpa en praktbotia som äter upp sniglarna om du vill bli av med dem. Det går även att ta död på dem med medel som du häller i karet, jag föredrar en snigelätande fisk framför kemikalier...

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Ne fan det finns hungiga fiskar som äter dom. När jag hadde små fisk så hadde jag sådana små sniglar köppte två små krabater med rätt stor snok (i förhållande till fisken) som käka upp dom i en rasande takt.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...