HJÄLP Akvarium I Norrköping!!!!

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Fan va alla skräms med sina akvarier som går sönder. Är väl bara mitt kvar då? :gnissla

Trodde att mitt också började läcka, men de var som tur avdunstat vatten som letat sig upp till lampan o runnit vidare ut på akvariet. Ska avhjälpas med ett glas över en halvan av akvariet. Trampade sönder det för ett gäng år sen...

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Meissner skrev:
Fan va alla skräms med sina akvarier som går sönder. Är väl bara mitt kvar då? :gnissla

Trodde att mitt också började läcka, men de var som tur avdunstat vatten som letat sig upp till lampan o runnit vidare ut på akvariet. Ska avhjälpas med ett glas över en halvan av akvariet. Trampade sönder det för ett gäng år sen...

Har du glas över så sparar du ljusrampen ganska mycket och så håller du kvar värmen i karet. :tummenupp

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Thundercat skrev:
Har du glas över så sparar du ljusrampen ganska mycket och så håller du kvar värmen i karet. :tummenupp

Jo jag vet, men jag har en tumme som gärna svetsar fast sig i... Jag ska skaffa en glashalva så snart jag svetsat ur tummen ur röven... :fatta!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
[historia]

På kräftskiva år 2002 festade vi hårt i päronens villa nere i kungsbacka. någon fick under kvällen den underbara idén att mata fiskarna med chips och öl.... :rolleyes:

Eftersom pumpen varit trasig i 5 år och fiskarna liksom hade skapat sig ett eget ekosystem så blev det omedelbart en algodling i det 740 liter stora akvariet med 4 jättemalar (panacker?, såna däringa blåögda saker, gibbicepsar(stavning?)).... dom låg och flöt.... den femte, en 40 centimetare som va "boss" i akvariet simmade runt som om inget hade hänt, jätteglad för att han va ensam herre på täppan igen....

Farsan blev väl sådär glad, 5000 kronor i fisk försvann.... :tungan :yoparty :)

[/historia]

//jaG

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Zeb_Macahan skrev:
[historia]

På kräftskiva år 2002 festade vi hårt i päronens villa nere i kungsbacka. någon fick under kvällen den underbara idén att mata fiskarna med chips och öl.... :rolleyes:

Eftersom pumpen varit trasig i 5 år och fiskarna liksom hade skapat sig ett eget ekosystem så blev det omedelbart en algodling i det 740 liter stora akvariet med 4 jättemalar (panacker?, såna däringa blåögda saker, gibbicepsar(stavning?)).... dom låg och flöt.... den femte, en 40 centimetare som va "boss" i akvariet simmade runt som om inget hade hänt, jätteglad för att han va ensam herre på täppan igen....

Farsan blev väl sådär glad, 5000 kronor i fisk försvann.... :tungan :yoparty :)

[/historia]

//jaG

Nja, han var väl inte så glad han heller eftersom han simmade med huvet före in i glaset på akvariet hela tiden... :huvet

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...