HJÄLP!!! Det går inte ta bort en fil!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Help, jag har en fil som inte går att ta bort. Det står att det går inte att hitta filen. Jag har winXp om nån bryr sig. Om jag stänger explorer så går det fortf. inte ta bort filen, det är alltså inte "filen används av explorer felet" och det går inte heller att gå till command och ta del på filen, och inte heller att gå till felsäkertläge och försöka ta bort den där!

Hur tar jag bort filen, den syns inte ens i dos och win säger hela tiden att det går inte hitta filen fast den finns där! Säkert nå virus som eller nåt åt det håller som följt med kazaa men vafan ska jag göra? Help någon kunnig!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
kk74 skrev:

trina1~1.jpg tydligen

så står det när jag klickat på ta bort och den ger fel meddelandet, men när man kollar på filen i mappen så är det längre namn, nå pervo namn, så lutar åt nå konstig virus :(

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Prova att i egenskaperna för papperskorgen markera "Flytta inte filer till papperskorgen".

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Boota med xp-skivan och kör felsökningskonsollen (eller vad den heter). Då får du kommandotolken (endast) och bör därifrån kunna ta bort den. Tror jag.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Skalman skrev:
Boota med xp-skivan och kör felsökningskonsollen (eller vad den heter). Då får du kommandotolken (endast) och bör därifrån kunna ta bort den. Tror jag.

Nope hade testat det innan, men nu fick jag bort det, laddade ned 10 olika recovery och remove tools och alla de gav felmeddelanden och sa att det gick ej hitta filen, men sen plötsligt föll den ner i papperskorgen villigt :banana

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Villee skrev:
Nope hade testat det innan, men nu fick jag bort det, laddade ned 10 olika recovery och remove tools och alla de gav felmeddelanden och sa att det gick ej hitta filen, men sen plötsligt föll den ner i papperskorgen villigt :banana

Bra att det fixade sig, hade annars en eventuell lösning till, som jag hittade på precis nu: Det borde gå att göra en BAT fil innehållande "DEL filnamn.XXX", och därefter lägga till namnet på denna bat-fil i registret under "runonce". Då körs filen direkt efter omstart innan windows startas. Tror jag :)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Det är inte så att bilden visas som en miniatyr. Isf har jag varit ut för att man varit tvungen att endast visa filnamnen (dvs inga förhandsvisningar) då har det utan problem gått att ta bort den.

Har även ibland funkat att döpa om till .txt eller något och sedan ta bort den.

/KaliZ

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...