HJÄLP!!!!!fel på hojen.....

-[stiXen]-

hellre 1 liter i tanken än 10 på backen
Gick med
20 Jan 2004
Ort
G-Hammarby
Hoj
Svart TLS -97
Alltså.....nu blir jag snart helt keff i huve.....min Suzuki TL1000S -97 laddar inte som den ska....den drar ur batteriet........när jag mäter över batteriet på tomgång så ger den 13.6 volt men när jag gasar upp den till angivna 5000 rpm så ger den bara 12.9 volt...?????och då ska den ge mellan 13.3 och 14.3 volt.......och nu listar jag alla prylar som jag provat och mätt.....

*har kollat batteriet hos en batterihandlare som belastade den åt mej och han gav :tummenupp

*har ohm-mätt upp lindningarna i generatorn och dom var alla på 0.7 ohm (ska vara mellan 0.1-1.0 ohm)

*har mätt att generatorn ger ordentligt med kräm (växelspänning) , har mätt upp alla lindningar och dom ger alla 85 volt (ska vara minst 70 volt)

*har kollat anslutningar så att det inte är några brott eller skit på kablarna...

*har kollat med en annan beg likriktare/laddregulator men fick samma fel med den.......kan det vara så jävligt att den jag skickade efter också var defekt...

Är det nån som har någe tips på vad det är för fel....PLS messa eller skicka ett mail......
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
-[stiXen]- skrev:
Alltså.....nu blir jag snart helt keff i huve.....min Suzuki TL1000S -97 laddar inte som den ska....den drar ur batteriet........när jag mäter över batteriet på tomgång så ger den 13.6 volt men när jag gasar upp den till angivna 5000 rpm så ger den bara 12.9 volt...?????och då ska den ge mellan 13.3 och 14.3 volt.......och nu listar jag alla prylar som jag provat och mätt.....

*har kollat batteriet hos en batterihandlare som belastade den åt mej och han gav :tummenupp

*har ohm-mätt upp lindningarna i generatorn och dom var alla på 0.7 ohm (ska vara mellan 0.1-1.0 ohm)

*har mätt att generatorn ger ordentligt med kräm (växelspänning) , har mätt upp alla lindningar och dom ger alla 85 volt (ska vara minst 70 volt)

*har kollat anslutningar så att det inte är några brott eller skit på kablarna...

*har kollat med en annan beg likriktare/laddregulator men fick samma fel med den.......kan det vara så jävligt att den jag skickade efter också var defekt...

Är det nån som har någe tips på vad det är för fel....PLS messa eller skicka ett mail......
Inte helt otroligt att det är fel på den också.
Har själv haft liknande fel på min Suzuki, du har ingen godtrogen kompis du kan låna ock prova hans likriktare?
Att den likriktaren du har är ordenligt jordad det har du redan kollat antar jag.
 

X-cell

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Östhammar
Hoj
Yamaha FZ1
Hade nyligen laddproblem på min RF900 då jag slet mitt hår i en veckas tid då jag mätte upp allt men hittade inget fel.Jag fick då ett tips på Din MC i sollentuna att det var vanligt att en bussning till generatordrivningen gick sönder så att det slirade under belastning.Vet dock inte om det är samma konstruktion på din motor..
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top