HJÄLP - Hitta rätt motard

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Nu är det dags att köpa en motard (har aldrig kört & ägt en)
Har kört mycket enduro/cross & sporthoj men motard har alltid vart en idé

Eftersom jag inte har så mycket erfarenhet av just motard hojar så Önskar jag hjälp
att välja rätt motard , Har kollat här på sporthoj & blocket efter några motarder
och hittat ett par under 26k Som är min budget.
(finns det fler sidor där man kan hitta beg motarder ? )

Här är några länkar på dem hojarna som har intresserat mig, Men jag vet inte vilka som är mer pålitliga , hållbara osv. :huvet

Så Snälla du som är motardkunnig hjälp en blivande motard-bror :Bugar

http://www.blocket.se/goteborg/Husaberg_650_supermotard_40972299.htm?ca=15&w=2

http://www.blocket.se/goteborg/Husaberg_650_Supermotard_41556900.htm?ca=15&w=2

http://www.blocket.se/goteborg/Husaberg_450_fc_39036159.htm?ca=15&w=2

http://www.blocket.se/alvsborg/Gasgas_450_sm_41917839.htm?ca=15&w=2

http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_YZ450F_41423323.htm?ca=15&w=2

(Jag vet att Yamaha´n är en cross men har läst mycket om att det är lätt att konvertera till motard , just Yz450f modellerna. )

Tacksam för svar grabbs !!:)
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
pratar vi ban/gatåka? För de är bara dom 2 första husorna som är lagliga på vägen..
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja precis, ska det vara gatreggat eller ej?
Utbudet blir ju mycket större o billigare om det inte behöver vara gatreggat såklart.
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Det blir ingen banåka med motarden hade jag tänkt mig , ni har en poäng där. Det får nog bli en reggad iallafall ... Budget är ju på 26k kanske lite mer/mindre såklart .

Tänkte lära mig köra ordentligt först, kanske lära sig lite slangning innan man köper sig en riktig seriös en ... :)
 

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Åstorp
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Jag har bara ägt och kört 1 motard. Men jag är nöjd med min KTM 640 -03. Tror du kan hitta dom för mellan 25-30. Om det nu inte är tvunget med en Husa.
Sen är där längre service intervaller på KTM:en. Men du ska nog satsa först på en 625 för den sägs ha alla rätta delarna,även 660 har det FAST där är ingen elstart :mad:

GOOD LUCK :)
 

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Åstorp
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Okej , tack för tipsen ! :) Sitter o letar som fan men det är så svårt att välja ut en som man ska åka o kolla på .. Finns det fler sidor där man kan hitta beg motarder :huvet ? Eller någon här i forumet som har lust o sälja ? :kär

Okej ska ha det i baktanken om KTM:en Jansa :tummenupp
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Okej , tack för tipsen ! :) Sitter o letar som fan men det är så svårt att välja ut en som man ska åka o kolla på .. Finns det fler sidor där man kan hitta beg motarder :huvet ? Eller någon här i forumet som har lust o sälja ? :kär

Okej ska ha det i baktanken om KTM:en Jansa :tummenupp
 

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Åstorp
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Köp min så kan jag köpa en 625 :tummenupp:D

Okej , tack för tipsen ! :) Sitter o letar som fan men det är så svårt att välja ut en som man ska åka o kolla på .. Finns det fler sidor där man kan hitta beg motarder :huvet ? Eller någon här i forumet som har lust o sälja ? :kär

Okej ska ha det i baktanken om KTM:en Jansa :tummenupp
 

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Åstorp
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Vet du om effekten/nm/utväxling är samma.Har nån bekant som har en 625 som påstår att han kan sitta ner och dra upp den på 3:an utan problem. Ja jag e beroende av att kunna dra upp den på 3:an :D 2:an i 55 är för sakta,pallar inte bromsa ner den så mycke alltid.


Kan du slanga så spelar det ingen roll. Det är vissa detaljer bara men inte så att Afrika går under.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Vet du om effekten/nm/utväxling är samma.Har nån bekant som har en 625 som påstår att han kan sitta ner och dra upp den på 3:an utan problem. Ja jag e beroende av att kunna dra upp den på 3:an :D 2:an i 55 är för sakta,pallar inte bromsa ner den så mycke alltid.

640 i standard utförande är slö och mer av en touringmaskin. Det finns div delar man kan byta för att få den att bli snarlik 625/660. 3an går väldigt lätt beroende på drevning. Har precis satt på 17-38 och nu är det en plåga...men det går.

Vad har du gör drevning? Bara sätta dig långt bak på sadeln, släppa gasen och koppla upp den på returen från fjädringen. Annars kan du ju stå upp och pressa ner styret och få mer fjong från fjädringen.
 

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Åstorp
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Jag har 15/42. Jag har inte testat å provocera upp den.Känns lite osäkert,skulle vilja ha samma på 3:an som på 2:an bara koppling och ge den gas
 

yz426f

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2012
Ort
Forshaga
Hoj
Yamaha yz 426f sm
Yamaha yz426f Lv-reggad är inte så dumt heller när det gäller att slanga :hihi riktigt kul maskin i stan, men tyvärr inge trevlig att glida runt på .. :gnissla
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Sålänge man har en cykel i skick så e inte elstart nödvändigt... Har sagt de innan å säger de igen, teknik! Såg nån filmsnutt där en tysk skulle sparka igång en Husa, de slutade i vredesutbrott utan braap... Ja sparkar igång min sittandes, å ja e en klen jävel te på köpet... Husa e lättkickad å en LC4a e inte svårare än en DT50, 660 framför 625 för min del om ja vore ute efter en sån...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top