HJÄLP mig hitta ett brett grovmönstrat 17-tums däck!!!

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Sitter som en idiot och letar på nätet efter ett så brett 17 tums bakdäck som möjligt. Ska vara grovmönstrat nästan som ett crossdäck. Ska sitta fulldubbat på min gsxr 1000 -03 men jag kommer nog få byta bakfälg då det inte finns något som passar på en 6 tums fälg. Cheng shin har crossdäck som är 5,30x17 men då får jag väl gå ner på en 4,5 tums bakfälg från en gammal gixxer. Det är ju en lösning. Några tips?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Tkc80 finns i 180/55 om du vill köra orginalfälg. Det är grovt nog att dubba men hårdare i gummiblandningen än ett crossdäck vilket kanske inte funkar på is. Eller så är det bra att det är styvt med tanke på all vikt dubbarna lägger på. Värt att kolla på iaf.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vi kör med Metzeler Karoo T på våra motarder och det är så nära crossdäck man kan komma, tkc 80 finns också som nån skrev men klackarna på det däcket är större och mer skovelhjulskänsla på det än metzeler däcket.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Vi kör med Metzeler Karoo T på våra motarder och det är så nära crossdäck man kan komma, tkc 80 finns också som nån skrev men klackarna på det däcket är större och mer skovelhjulskänsla på det än metzeler däcket.
Finns det i bredare än 150? Det är nog ett bra alternativ annars.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Tkc80 finns i 180/55 om du vill köra orginalfälg. Det är grovt nog att dubba men hårdare i gummiblandningen än ett crossdäck vilket kanske inte funkar på is. Eller så är det bra att det är styvt med tanke på all vikt dubbarna lägger på. Värt att kolla på iaf.

Nu hittade jag det! Det skulle nog funka. Finns för ca 1900 kr. Undrar om man inte ska testa detta...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC