Zee
MotoGP URT 3 seed: 5
Köpte en Acer Aspire 9802 för ett par veckor sedan. Dunkar in all mjukvara som ligger som en image när man bootar. Installerar RAID(0), dvs interleaver mellan 2 st 100 gigs-SATA-diskar, alltså INGEN redundans. Endå fick jag bara access till 100 gig minne. Vid RAID(0) ska man ju ha full minnesquota. How som helst, skapar alla backupskivor med Acers egna eRecovery-mjukvara. Innan jag återställer diskarna till icke-raid (innebär formattering) för att göra om dem till Raid(0) igen och dunka in backupdiskarna med fabrikinställningar och all dess mjukvara kollar jag att detta försök ska funka med Acers telefonsupport.
Sagt och gjort. Raid(0) blev rätt denna gången. Full diskquota. Bootar med backup-DVDn som tuggar igång.. Efter en "nästa"-ruta poppar den ut DVDn och frågar efter nästa skiva. Det finns ingen nästa skiva. Enligt Acers egna eRecovery ska det räcka med den DVD-återställare som jag brände. Vaför frågar den efter en skiva som inte finns? Hur som ska Acer skicka en komplett uppsättning bootdiskar till mig som "ska funka". Men vad är fel??
Testade att försöka dunka in Win XP Pro och Linux men installationsproggen hittar ingen hårddisk (partition) att lägga OS:et på. Vad är fel?
Detta gäller oavsett om Raid är aktiverat eller ej.
Ngn som kan hjälpa mig förstå?
Sagt och gjort. Raid(0) blev rätt denna gången. Full diskquota. Bootar med backup-DVDn som tuggar igång.. Efter en "nästa"-ruta poppar den ut DVDn och frågar efter nästa skiva. Det finns ingen nästa skiva. Enligt Acers egna eRecovery ska det räcka med den DVD-återställare som jag brände. Vaför frågar den efter en skiva som inte finns? Hur som ska Acer skicka en komplett uppsättning bootdiskar till mig som "ska funka". Men vad är fel??
Testade att försöka dunka in Win XP Pro och Linux men installationsproggen hittar ingen hårddisk (partition) att lägga OS:et på. Vad är fel?
Detta gäller oavsett om Raid är aktiverat eller ej.
Ngn som kan hjälpa mig förstå?