HJÄLP! Ska en hoj från 93 kosta så mkt i försäkring?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tycker det låter helt ok billigt faktiskt.
Avställning har aldrig lönat sig för mig, de bolag jag haft har något jag tror kallas differentierad årspremie så man betalar ungefär 80% av årspriset juni till augusti, resten av året kostar resterande 20% vilket gör det tramsigt att ställa av november till mars.

Ganska skönt faktiskt. Tack för att det inte lönar sig med krångel.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo, men där är problemet att den går under ett annat regelverk och vikt/effektförhållandet gör den svindyr.

vadå för annat regelverk?:va och den har 34 kw på 180 kg, så även om det är bra så finns det ju ganska mycket bättre siffror numera... bland annat hojen som tråden handlar om, väl?:va

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Jag hade tidigare en FZR 1000 från -92, ställd på mig född 84 kostade den 9400:- halvförs. ej avställningsbar och det var på salusansvar och då hade jag ringt runt o kollat med alla bolag i princip.

Vi är för unga...

Snabbare förr..

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
Blå-vit relik på 1,1 liter från -80 talet och en betydlit nyare orange geggamoppe på 4 dl
Köp en äldre hoj... Jag betalar 1644 helförsäkring/helår... 140kusar och 200 kg och faktist ganska kul än.... Jag vet inte hur bilsport&mc ligger i övrigt (moderna försäkringar ligger bakom denna försäkring) men kolla med dem...

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Jag ringde runt för att kolla försäkring på min Yamaha xj650 från 1982, detta är en sjukt gammal toktrött och mindre vacker hoj på 70 hysteriska kusar och 230kg.:skrämd
Visste att bilsport och mc tar 1644 hel/hel men ville ändå ringa runt och kolla.
Ringde först Folksam som ville ha 12000 och det är väl typ vad hojjen är värd,
ringde sedan saluansvar och dom ville ha 21000.:dummer

Hur fan kan det va så olika och hur fan kan saluansvar vilja ha 2x så mycket som hojjen är värd i försäkring på ett år?????:va

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Kolla med saluansvar, dom brukar faktiskt ha ett riktigt bra pris.

Har gixxern skriven på mig, halvförsäkring hos dom 790kr i månaden. Och jag är 18år.

IF ville ha halvförsäkring 4600kr i månaden :skrämd

Snabbare förr..

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
Blå-vit relik på 1,1 liter från -80 talet och en betydlit nyare orange geggamoppe på 4 dl
Det har att göra med nya försäkringsavtalslagen.... Försäkringsbolagen är tvingade av lagen att erbjuda försäkring så att ingen hamnar i försäkringsnöd, men säger inget om prissättningen... Så man kan ju bara konstatera att ovan nämnda bolag inte är intresserade av att försäkra ditt fordon, men lite konstigt är det ju att folksam och salusansvar har samma ägarstruktur och gemensam skadehandläggning.

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Daytona 675
trygghansa: 5750 (går inte ställa av)
if: 5500 (honda avtal, går inte att ställa av, får ej byggas om)
folksam: 10800 (går att ställa av)

Vad räknar IF som ombygge? Inge slipon eller miniskylt?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
ett alternativ är väl att byta ägaren om du inte får ställa av den!? (eller räknas det som någon sorts olaglig handling?) Så gjorde jag när jag inte fick ställa av min hoj, sen var det bara att "köpa tillbaka" den av farsan...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Har haft några golden oldies de senaste åren (gsxr 1000/750) från allt mellan 86-95 och aldrig betalat en spänn mer än 3000 kr för en halvförsäkring/år. Och Trygg hansa har alltid haft bäst premier.

IF är skit enligt mitt förmenande....de skulle ha 65000 för en helförsäkring på min nya Busa. :va :gnissla Så det blir TH igen...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy