Är sen nyligen kassör i en förening, och insåg ganska direkt att befintlig SPCS-licens är tusen år gammal och inte riktigt möter 2011 års behov.
Jag behöver alltså tips på små, enkla, WEBBASERADE ekonomisystem för en ideell förering med följande behov (ungefär):
- Balansomslutning på drygt 300´
- Fullständig kontoplan för idrottföreningar enl. BAS
- Möjlighet att lägga till/ändra konton
- Möjlighet att koppla OCR från bankgirot (ongoing projekt i nuvarande
system men det är inte intressant att byta bort möjligheten)
- Rapportgenerator (KFA ej nödvändig)
Gosh... Svårt att rapa ur sig en kravspec såhär. Men alla tips är välkomna så jag har något att utgå ifrån.
Min erfarenhet av system heter typ IFS, Axapta, SAP och Movex.. Det här är lite obruten mark för mig .
Och här finns ju en massa engagerade, duktiga människor vars samlade kompetens borde kunna prestera det mesta. Bl.a peka ut lite lämpliga system för mig att utvärdera .
Jag behöver alltså tips på små, enkla, WEBBASERADE ekonomisystem för en ideell förering med följande behov (ungefär):
- Balansomslutning på drygt 300´
- Fullständig kontoplan för idrottföreningar enl. BAS
- Möjlighet att lägga till/ändra konton
- Möjlighet att koppla OCR från bankgirot (ongoing projekt i nuvarande
system men det är inte intressant att byta bort möjligheten)
- Rapportgenerator (KFA ej nödvändig)
Gosh... Svårt att rapa ur sig en kravspec såhär. Men alla tips är välkomna så jag har något att utgå ifrån.
Min erfarenhet av system heter typ IFS, Axapta, SAP och Movex.. Det här är lite obruten mark för mig .
Och här finns ju en massa engagerade, duktiga människor vars samlade kompetens borde kunna prestera det mesta. Bl.a peka ut lite lämpliga system för mig att utvärdera .