Hjälm från England?

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hej!
Det va någon som påsto hårt i snäppet berusat tillstånd att det är lönsamt att beställa hjälmar från just England, att dom är billiga där, billigare än Tyskland.

Stämmer detta, och har ni några bra sidor att kolla på? Har inte hittat en enda..
Köpte förra våren i samband med hojköpet i Tyskland i Louis, och där är det iaf. märkbart billigare.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Jag har köpt två hjälmar från England, det var mindre än halva priset mot här på just den modellen jag ville ha, men räkna med att frakten brukar vara dyrare från England. Euron är ju så pass dyr nu så det kan löna sig att handla från England istället.

Kolla www.ebay.co.uk så kan du nog hitta nåt som passar.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
För min del har jag verkligen hittat en mycket prisvärd hjälm här i Sverige som jag kan rekomendera
Marushin kolfiberhjälm. Väger under 1 kg.
Säljs av Touringbutiken och priset tror jag låg på ca 3500 kr. förra årets priser.
Vet inte om den nya ägaren kör vidare med den. Det lät som så på mässan men lite osäkert

Nu har jag ett antal arai med. Arai sitter lite bättre på mitt huvud och är lite tystatare. Men mycket tyngre...
Så fördelarna med vikten väger upp de få nackdelarna.
Bra visirlåsning. Lätt att byta samt så finns det en rad olika visir.. Från vanligt till fotokromatiskt.

Hörde dessutom nu på mässan att den kammat hem full pott i någon test i England.
En kompis testade den på gelleråsen och konstaterade att hjälmen gjorde jobbet och beställde genast en ny.

Lägger in detta inlägg bara för att visa att det finns prisvärda hjälmar här i sverige. ;)

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
tusen tack för svaren! Just vad jag lätade efter, så kan man jämföra priserna med Louis, fc-moto och mlol!
Själv bor jag i Finland så är int så sexuellt intresserad av hjälmar i Sverige.:p Men vet att det är billigare än både Finland&Sverige att köpa från Tyskland. OCh nu ska de kollas då om de generellt är ännu billigare i England.
Än en gång tack för länkarna!
Finns det flera så skjut hit dem bara!

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Fick hjälmen idag.. 3780 riksdaler för en X-Spirit inkl. frakt till Svedala. Väldigt nöjd! :fyllisar

Det tog lite tid då de inte hann skicka hjälmen innan Engelska MC-mässan.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Fick hjälmen idag.. 3780 riksdaler för en X-Spirit inkl. frakt till Svedala. Väldigt nöjd! :fyllisar

Det tog lite tid då de inte hann skicka hjälmen innan Engelska MC-mässan.

Ofasen, vad gick frakten på då?
Jag håller själv på att beställa från mx1.co.uk, men frakten på 45 pund får mig att tveka en aning. Från Tyskland kostar ju frakten runt 14-20€, och då har jag beställt tunga grejer som stövlar och verktyg, så hur tusan kan det vara så dyrt från England? Eller är det bara den här affären som tar ut överpriser måntro?

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Ofasen, vad gick frakten på då?
Jag håller själv på att beställa från mx1.co.uk, men frakten på 45 pund får mig att tveka en aning. Från Tyskland kostar ju frakten runt 14-20€, och då har jag beställt tunga grejer som stövlar och verktyg, så hur tusan kan det vara så dyrt från England? Eller är det bara den här affären som tar ut överpriser måntro?
Hjälmen kostade 299,90£ och frakten 30£. Tycker också frakten är dyr jämfört med Tyskland men det är ju en ö, kanske därför.. :confused:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Är det någon av er som har koll på om det är någon skillnad i passform mellan Shoei Raid II, XR-1000 och X-spirit?
XR-1000 och X-Spirit är väldigt väldigt lika. OM det skiljer något så är möjligtvis X-Spirit något tightare, men det är i så fall ytterst marginellt, enligt min mening.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...