Hjälm med backspegel!

FastestManAlive

Platina Member
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
Kawazaki 1100
Chii skrev:
2506615 såg veganaktigt ut:confused: does is work

Det funkar! Och ger en trygghet mot fordon som kommer in bakifrån. Är man som jag duktigt bredaxlad (okej då...Hyfsat bredaxlad) så slipper man fälla in armbågarna i varje filbyte för att kolla bakspeglarna.

Spegelbilden är inte lika bra som en riktig spegel. Denna spegel (som sitter i framkanten på hjälmen, och har ett prismasystem bakåt) är i en typ av plast. Vid eventuell klotning vill tillverkarna inte att man skall få glaskross i ansiktet förmodar jag...Det var ju snällt tänkt:pannkyss

Ett problem kan vara att man bara ser himlen om man är väldigt framåtlutad i körställningen....Oftast är detta ett tecken på att man kör en snabb hoj :yoparty och då behöver man inte vara rädd för fordon bakifrån....Nej men spegeln går ej att ställa in för olika körstilar utan är anpassad för upprätt åkning.

Jag tycker att det verkar vara ett vettigt köp dock. Kvalitét tänket är genomgående och som bonus har du backspegeln inbyggd. Och man väcker en hel del uppmärksamhet!!! I bakskallen har man en zon med plast som gör att man ser ut som Mr/Ms HITECH

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Fanns såna hjälmar (samma typ, spegelkonceptet) på hojmässan förra året, rätt rejäla grejer (hög vikt), men de kanske väger mindre nu?

Tyckte det verkade tungt och klumpigt.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Konceptet är roligt men hjälmen är alldeles för yxig för det priset!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept