Hjälm REA Västra Skåne

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Efter inkasserandet av diverse julklappspengar skall jag spendera dessa på att införskaffa mig en ny hjälm. Jag letar efter ställen i Nordvästra/Västra Skåne där det finns REA så man kan införskaffa sig en hjälm av glasfiber/kolfibervariant för ett rimligt pris. ALLA TIPS EMOTTAGES!

Lämpliga orter: Helsingborg, Malmö, Lund.. osv

Tackar för hjälp! :banana :)

Josafan skrev:
Efter inkasserandet av diverse julklappspengar skall jag spendera dessa på att införskaffa mig en ny hjälm. Jag letar efter ställen i Nordvästra/Västra Skåne där det finns REA så man kan införskaffa sig en hjälm av glasfiber/kolfibervariant för ett rimligt pris. ALLA TIPS EMOTTAGES!

Lämpliga orter: Helsingborg, Malmö, Lund.. osv

Tackar för hjälp! :banana :)

tror mitonga har ogk för bra pris o lite andra..

Tror Lillemansmc (lund) har rea på araihjälmar, eller om det bara var en araihjälm :rolleyes:

Edit: Ring mc-huset i Malmö, har för mig att dom brukar ha fetrea :banana

Last edited:
Annars kan du ju masa dig upp till mcmässan i Göteborg, där borde vara bra priser på hjälmar. :hjälm Tänkte själv köpa mig en där... :hjälm

ola_sandin skrev:
Annars kan du ju masa dig upp till mcmässan i Göteborg, där borde vara bra priser på hjälmar. :hjälm Tänkte själv köpa mig en där... :hjälm

Hade tänkt fiska upp en hjälm där med, och gärna skinnställ o stövlar också :)

Köpte en Nitro från Tyskland för 89euro.Provade strl. hemma här köpte den sedan på LOUIS för halva priset.Kanske inte så schysst men men....

zx skrev:
Köpte en Nitro från Tyskland för 89euro.Provade strl. hemma här köpte den sedan på LOUIS för halva priset.Kanske inte så schysst men men....

Pfii-fan............... va rätt, så ska jag också göra :hihi

Tillägg: vad gick frakten loss på?

Last edited:
Tillägg: vad gick frakten loss på?[/QUOTE]
Frakten gick på 21euro men vi var flera som beställde så det blev bara 30kr /pers.

Är det någon med erfarenhet som kan säga att det är schyssta priser på denna mässan eller? :tomten :)

zx skrev:
Dom är ok, annars har Prestige i Staffanstorp rea på Shark komposit, 1890:-, jag köpte en sådan.

bivven skrev:
Brukar vara minst 10% på allt.

mvh :tomten

Åh, 10%.... det brukar ju vara svårt att förhandla sig till.... :rolleyes: Rabatterna på mässan kan man pruta sig till i vilken butik som helst...

Däremot att köpa från USA är en jävligt bra affär. 2 polare köpte varsin shoei från USA, toppmodellen. Kostade inkl. frakt mindre än hälften jämfört med i sverige.

www.ebay.com är en bra start!

//jaG

Var runt en runda i onsdags och kan konstatera att alla har mer eller mindre rea.
GSM Motorshop i Alstad (KBH, Nitro, Somy), Br. Hörberg Löddeköpinge (Shoei, AGV), Motorsport i Landskrona (AGV m.fl), Yamaha Center i Helsingborg
(har dom flesta) och Honda Center i Ödåkra (har också många). Men bäst av alla var Lillemans i Lund där jag köpte ett nytt Spyke ställ samt visir till min Arai Condor.
BTW: Arai är kanon!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...