Hjälm REA Västra Skåne

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Efter inkasserandet av diverse julklappspengar skall jag spendera dessa på att införskaffa mig en ny hjälm. Jag letar efter ställen i Nordvästra/Västra Skåne där det finns REA så man kan införskaffa sig en hjälm av glasfiber/kolfibervariant för ett rimligt pris. ALLA TIPS EMOTTAGES!

Lämpliga orter: Helsingborg, Malmö, Lund.. osv

Tackar för hjälp! :banana :)

Josafan skrev:
Efter inkasserandet av diverse julklappspengar skall jag spendera dessa på att införskaffa mig en ny hjälm. Jag letar efter ställen i Nordvästra/Västra Skåne där det finns REA så man kan införskaffa sig en hjälm av glasfiber/kolfibervariant för ett rimligt pris. ALLA TIPS EMOTTAGES!

Lämpliga orter: Helsingborg, Malmö, Lund.. osv

Tackar för hjälp! :banana :)

tror mitonga har ogk för bra pris o lite andra..

Tror Lillemansmc (lund) har rea på araihjälmar, eller om det bara var en araihjälm :rolleyes:

Edit: Ring mc-huset i Malmö, har för mig att dom brukar ha fetrea :banana

Last edited:
Annars kan du ju masa dig upp till mcmässan i Göteborg, där borde vara bra priser på hjälmar. :hjälm Tänkte själv köpa mig en där... :hjälm

ola_sandin skrev:
Annars kan du ju masa dig upp till mcmässan i Göteborg, där borde vara bra priser på hjälmar. :hjälm Tänkte själv köpa mig en där... :hjälm

Hade tänkt fiska upp en hjälm där med, och gärna skinnställ o stövlar också :)

Köpte en Nitro från Tyskland för 89euro.Provade strl. hemma här köpte den sedan på LOUIS för halva priset.Kanske inte så schysst men men....

zx skrev:
Köpte en Nitro från Tyskland för 89euro.Provade strl. hemma här köpte den sedan på LOUIS för halva priset.Kanske inte så schysst men men....

Pfii-fan............... va rätt, så ska jag också göra :hihi

Tillägg: vad gick frakten loss på?

Last edited:
Tillägg: vad gick frakten loss på?[/QUOTE]
Frakten gick på 21euro men vi var flera som beställde så det blev bara 30kr /pers.

Är det någon med erfarenhet som kan säga att det är schyssta priser på denna mässan eller? :tomten :)

zx skrev:
Dom är ok, annars har Prestige i Staffanstorp rea på Shark komposit, 1890:-, jag köpte en sådan.

bivven skrev:
Brukar vara minst 10% på allt.

mvh :tomten

Åh, 10%.... det brukar ju vara svårt att förhandla sig till.... :rolleyes: Rabatterna på mässan kan man pruta sig till i vilken butik som helst...

Däremot att köpa från USA är en jävligt bra affär. 2 polare köpte varsin shoei från USA, toppmodellen. Kostade inkl. frakt mindre än hälften jämfört med i sverige.

www.ebay.com är en bra start!

//jaG

Var runt en runda i onsdags och kan konstatera att alla har mer eller mindre rea.
GSM Motorshop i Alstad (KBH, Nitro, Somy), Br. Hörberg Löddeköpinge (Shoei, AGV), Motorsport i Landskrona (AGV m.fl), Yamaha Center i Helsingborg
(har dom flesta) och Honda Center i Ödåkra (har också många). Men bäst av alla var Lillemans i Lund där jag köpte ett nytt Spyke ställ samt visir till min Arai Condor.
BTW: Arai är kanon!

*/ ?>
Back