Hjälm: ROOF FEVER

RacerPia

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
HONDA 610
Hej, undrar om någon har erfarenheter av Roof Fever? Kan för närvarande bara beställas från utlandet. Hur är kvaliten, storlekarna.....Roof hjälmar över huvudtaget? Har trånat efter denna hjälm i några år nu.
Tacksam för svar.....

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag var sugen på en ROOF Boxer till jag fick den i handen på en mässa. Jäkla smäck-bygge. Men den såg ball ut.

Säker på att du ska ha en öppen hjälm? En tjej som körde upp samma dag som mig 2002 bromsade omkull och slog i knät och hakan på morgonen. Hon kom, rejält skakig i benen, till uppkörningen. Utan intergral hade hon tryckt in hela haken/käken och legat på sjukhus.

RacerPia

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
HONDA 610
Tänkte inte på det.....

Hej Nicke
Tänkte inte på det......Är van sedan många år tillbaka och köra med öppen hjälm.Det är så härligt med dofterna och spännande med splattande insekter.
Får fundera på detta. Tack

Nicke skrev:
2208272 Jag var sugen på en ROOF Boxer till jag fick den i handen på en mässa. Jäkla smäck-bygge. Men den såg ball ut.

Säker på att du ska ha en öppen hjälm? En tjej som körde upp samma dag som mig 2002 bromsade omkull och slog i knät och hakan på morgonen. Hon kom, rejält skakig i benen, till uppkörningen. Utan intergral hade hon tryckt in hela haken/käken och legat på sjukhus.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Klurigt det här med utrustning. Det är ju en hyfsad frihet att "slippa" alltför mycket prylar. Köpte själv en grymt ventilerad jacka nyligen för att kunna njuta av även riktigt varma dagar.

Ang. ROOF. Den hjälmen jag synade är en pilotvariant där man kan vika hakdelen över huvudet. Det jag klankade ner på är att den inte verkade vara särskilt tät. Ska man köra runt 200 ofta så är det en klar nackdel. Är du van att köra öppet kanske det här kan vara en idé. Kanske inte supersnygg med hakdelen flippad bakåt:

Länkarna funkade ju inte. Googla efter bilder på "roof boxer".

RacerPia skrev:
2208393 Hej Nicke
Tänkte inte på det......Är van sedan många år tillbaka och köra med öppen hjälm.Det är så härligt med dofterna och spännande med splattande insekter.
Får fundera på detta. Tack

Last edited:

kwak 4ever

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Kawasaki ZZR 1100
Nicke skrev:
2208424 Klurigt det här med utrustning. Det är ju en hyfsad frihet att "slippa" alltför mycket prylar. Köpte själv en grymt ventilerad jacka nyligen för att kunna njuta av även riktigt varma dagar.

Ang. ROOF. Den hjälmen jag synade är en pilotvariant där man kan vika hakdelen över huvudet. Det jag klankade ner på är att den inte verkade vara särskilt tät. Ska man köra runt 200 ofta så är det en klar nackdel. Är du van att köra öppet kanske det här kan vara en idé. Kanske inte supersnygg med hakdelen flippad bakåt:

Länkarna funkade ju inte. Googla efter bilder på "roof boxer".

www.vikinghelmets.se säljer Roof vad jag vet...

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
GG EC300
http://www.allright.fi/SE/index2.html

finns ju massor med återförsäljare..

gå till kataloger, klicka på MC-tillbehör bilden sen på 28-29 Hjälmar ROOF.

edit: hittade dock inte FEVER, kanske jag som letade dåligt. Men man tycker ju att de borde kunna ordna den ändå.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!