Hjälm stulen igår sön 15/10 i Göteborg

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Igår kl 15 ca, stals en Shoei Raid-hjälm (modell -03) på Gyllenkrooksgatan 7 i Johanneberg i Göteborg, när jag hjälpte en kompis att flytta. Den är silver/grå med diskreta svarta flames på sidan, och har mörkt rökfärgat visir och imskydd. Storlek: Large. Se bild nedan (som dock visar hjälmen med klart visir och utan imskydd). Hjälmen syns i min avatar också.

Jag har inte sett någon annan med denna hjälm i Göteborg, så om den dyker upp i Gbg på någon till våren, då...

Och får någon där ute i landet ett erbjudande om att köpa en sådan hjälm, eller ser den på annons, begär att få se kvitto på den. Den försvann ur Shoeis sortiment till denna säsong, och är inte alltför vanlig.

Hoppas nästan jag fått svår mjäll eller löss de senaste dagarna och sprider detta vidare till den "nye ägaren". Varför kan inte saker få vara i fred, speciellt mitt på ljusa dagen?

/Han som avslutar säsongen med crosshjälm :(
 

Bifogat

  • shoei_raid.jpg
    shoei_raid.jpg
    49.5 KB · Visningar: 110

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Det är för jävligt att man inte kan få ha sina prylar ifred! Lider med dig... :(
 

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GIXXER 750-96
Tråkigt!
Säkert ngt moppe-fucko,som står och skryter för polarna framför korv-mojjen om vilken ball hjälm han "köpt".Synd bara att det finns så jävla massa EU-moppar
som surrar om kring i Götet,blir jobbigt att kolla alla,får ha kullager-försedd nacke.Men det är säkert ett "moppe-fucko" den sitter på! :huvet
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Tråkigt att läsa :(

Antagligen någon pundare lr moppe fucko :4skrika

hoppas du hittar den såg riktigt bra ut letare själv efter en grå hjälm
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Bull att bli av med hjälmen...
Jag blev av med speglarna på min EU-MOPPE förra lördan!

Tur att man inte har för många föruppfattade meningar i detta forum...
 

sandstream

Guest
Det är ju alltid lätt att vara efterklok men vart hade du hjälmen när den stals?
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
sandstream skrev:
Det är ju alltid lätt att vara efterklok men vart hade du hjälmen när den stals?

Den hängde på styret, när jag bytte om bredvid en bil en bit bort... Kanske hade den ur sikte som mest 5 minuter. Jag är tämligen sne på mig själv för att ha gett någon chansen att ta den, men samtidigt tror man inte att någon ska norpa en hjälm på ljusa dan, med folk i närheten... Vem vill ha någon annans insvettade och flugpepprade hjälm, så till den milda grad att man tar en sån risk liksom?

Nåväl, polisanmält är det, och i morgon ska det fjäskas för försäkringsbolaget. Ska försöka låta så liten, fattig och ledsen som möjligt.

Förresten, nån som har en susning vilken försäkring som är mest aktuell för en sådan här händelse, hemförsäkringen (i mitt fall via Trygg) eller hojförsäkringen (If)? Polisen frågade tex vid anmälan efter regnr och om hojen var låst när det hände...

Det var friskt med crosshjälm idag (ställde in hojen i vinteride på andra sidan stan).
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Kowalski skrev:
Den hängde på styret, när jag bytte om bredvid en bil en bit bort... Kanske hade den ur sikte som mest 5 minuter. Jag är tämligen sne på mig själv för att ha gett någon chansen att ta den, men samtidigt tror man inte att någon ska norpa en hjälm på ljusa dan, med folk i närheten... Vem vill ha någon annans insvettade och flugpepprade hjälm, så till den milda grad att man tar en sån risk liksom?

Nåväl, polisanmält är det, och i morgon ska det fjäskas för försäkringsbolaget. Ska försöka låta så liten, fattig och ledsen som möjligt.

Förresten, nån som har en susning vilken försäkring som är mest aktuell för en sådan här händelse, hemförsäkringen (i mitt fall via Trygg) eller hojförsäkringen (If)? Polisen frågade tex vid anmälan efter regnr och om hojen var låst när det hände...

Det var friskt med crosshjälm idag (ställde in hojen i vinteride på andra sidan stan).

Om du skall använda Hemförsäkringen så måste du väl ha en "drulleförsäkring" annars så tror jag inte du får ut ngt.

Men är inte helt säker? :va
 

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Ort
kristianstad
Hoj
954rr crf 450 HM
:huvet :kocko :mad: :7peta Har själv råkat ut för samma grej de suger. Hade en everts kopia den chromade varianten ja hade va inte vanlig hojen stod parkerad på uppfarten hos mina föräldrar å vi satt inne å käka hade hängt hjälmen på styret (aldrig mer) kommer ut å den e väck. Dom/den personen hade gått in på tomten å snott den. Tänk er lyckan å få komma ut precis när han har hjälmen i handen :kulspruta
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Rasorblade skrev:
Om du skall använda Hemförsäkringen så måste du väl ha en "drulleförsäkring" annars så tror jag inte du får ut ngt.

Men är inte helt säker? :va

Kommer att använda hemförsäkringen, det visade sig att vi hade Hemplus, vilket innebär vad vi lekmän kallar "drulle". Hoppet finns.
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Kowalski skrev:
Kommer att använda hemförsäkringen, det visade sig att vi hade Hemplus, vilket innebär vad vi lekmän kallar "drulle". Hoppet finns.

Trygg Hansa ger mig stålars i samband med inköp av ny hjälm. Fasen vad lättad jag är... :) Yes!

Ska pussa flickvännen en extra gång för att hon är smart nog att ha Hemplus på hemförsäkringen.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top