Hjälmar - modeller?

kwak 4ever

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Kawasaki ZZR 1100
Hej,
Tycker det är konstigt att de mchandlare och nätbutiker (touring.se mfl) som jag sett i alla fall har så få modeller av de kända hjälmmärkena som Arai, Shoei, Nolan, KBC mfl.
Går man in på sidor i USA så hittar man kanske 30-40 modeller av Shoei, här i Sverige på sin höjd 10 st. Och oftast saknas de "fräckaste" modellerna här.
Någon som vet varför det är så?
Och finns det någon som vet en bra svensk sida med fullsortiment på hjälmar som jag missat?

Tacksam för svar! :confused:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
kwak 4ever skrev:
Hej,
Tycker det är konstigt att de mchandlare och nätbutiker (touring.se mfl) som jag sett i alla fall har så få modeller av de kända hjälmmärkena som Arai, Shoei, Nolan, KBC mfl.
Går man in på sidor i USA så hittar man kanske 30-40 modeller av Shoei, här i Sverige på sin höjd 10 st. Och oftast saknas de "fräckaste" modellerna här.
Och finns det någon som vet en bra svensk sida med fullsortiment på hjälmar som jag missat?

Leta efter den firma som är återförsäljare av respektive hjälm.

Arai - All Right
Shoei - Grahns?

Röjås

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
R1 -01
kwak 4ever skrev:
Hej,

Jag var inne på Mcvaruhuset häromdagen och provade lite hjälmar. De kan ta hem alla hjälmar på arai´s europeiska hemsida.

http://www.araihelmet-europe.com/

Men kom ihåg att prova ut precis den hjälmen som sitter bra på dig och inte bara beställa en. Jag testade Shoei värstinghjälm för en jävla massa pengar. Men den satt inte bra alls på mig. Jag ska ha en Arai av viss modell. Den passade mig......

Så använd ditt huvud när du köper hjälm. :hihi

Du kan beställa vilket färg kombination du vill till vilken hjälmmodell du vill av Arai. Av de som finns på hemsidan.

Lycka till.... :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...