Hjälmar

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Behöver hjälp. Jag vet inte var jag kan ha min hjälm, för i mitt skolskåp får den ej plats. Och en packbox är något som jag inte vill ha. Och problemet med att låsa fast hjälmen vid RGFn är att den blir pisseblöt om det regnar. (måste ha den fastlåst för är massa tattar jävlar på våran skola, blev av med en hjälm 3dje veckan jag gick där :fatta! ) Något förslag på vad jag kan göra?

//Stenberg

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
vikto000 skrev:
Behöver hjälp. Jag vet inte var jag kan ha min hjälm, för i mitt skolskåp får den ej plats. Och en packbox är något som jag inte vill ha. Och problemet med att låsa fast hjälmen vid RGFn är att den blir pisseblöt om det regnar. (måste ha den fastlåst för är massa tattar jävlar på våran skola, blev av med en hjälm 3dje veckan jag gick där :fatta! ) Något förslag på vad jag kan göra?

//Stenberg

Hmm jag har samma problem :gnissla
Men det ända jag har kommit på som man kan göra sen till våren är att försöka ta med den in i klassrummet och lägga den bland väskan typ.
Eller har du tattare i klassen med?
Blir nog crosskrukan jag tar till plugget eftersom jag har den som lite slas/krash-hjälm :yoparty

Last edited:

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Mr.PB skrev:
Hmm jag har samma problem :gnissla
Men det ända jag har kommit på som man kan göra sen till våren är att försöka ta med den in i klassrummet och lägga den bland väskan typ.
Eller har du tattare i klassen med?
Blir nog crosskrukan jag tar till plugget eftersom jag har den som lite slas/krash-hjälm :yoparty

Okok tyvärr blir det lite jobbigt att släpa runt på hjälmen hela dagen i skolan ( gensomsnitt 7 lektioner om dagen) Hört att det ska finnas någon vattentät hjälmpåse som just är till för detta sortens problem, stämmer det?

//Stenberg

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Jag brukar lämna in min i receptionen, har aldrig varit någon som ifrågasatt varför.

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Mac skrev:
Jag brukar lämna in min i receptionen, har aldrig varit någon som ifrågasatt varför.

Alla skolor verkar ju skit bra! Förutom våran då. Tyvärr så vi inte sådan lyx som receptioner.

//Stenberg

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Men ni måste väl ha lärarrum eller nått? I så fall kan ju de ta den! Om man frågar snällt

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Lundgren skrev:
Men ni måste väl ha lärarrum eller nått? I så fall kan ju de ta den! Om man frågar snällt

Jo de var smart,har inte tänkt på det förut men det ska man ju fråga sen till våren vore ju bra :)

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
du kan sätta knäppet innanför skåpet när du stänger dörren, sen lägger du hjälmen ovanpå skåpet. Man kan ju repa hjälmen osv, men den försvinner ju iaf inte.

På min skola skulle ingen ens tänka på att ta den :D
Har haft den liggandes fritt på skåpet sen i höstas, ingen har rört den.

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Jezze_irsta skrev:
du kan sätta knäppet innanför skåpet när du stänger dörren, sen lägger du hjälmen ovanpå skåpet. Man kan ju repa hjälmen osv, men den försvinner ju iaf inte.

På min skola skulle ingen ens tänka på att ta den :D
Har haft den liggandes fritt på skåpet sen i höstas, ingen har rört den.

hmm jätte bra ideé men är det inte lite riskabelt att lägga en hjälm för 5k ovanpå ett skåp, och den sitterfast med en rem som vilken sax i hela världen kan ta sönder :4skrika :huvet (Inte för att låta som en såkallad "rasse" eller "svenne" men våran skola består till en ganska stor del av invandrare som är jävla tattare! :huvet :huvet :machinegu )

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
vikto000 skrev:
hmm jätte bra ideé men är det inte lite riskabelt att lägga en hjälm för 5k ovanpå ett skåp, och den sitterfast med en rem som vilken sax i hela världen kan ta sönder :4skrika :huvet (Inte för att låta som en såkallad "rasse" eller "svenne" men våran skola består till en ganska stor del av invendrare som är jävla tattare! :huvet :huvet :machinegu )

Jaså har de brunnit på eran skola oxå? :tungan

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Testa sök funktionen. Denna fråga har varit uppe förr!

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
vikto000 skrev:
Okok tyvärr blir det lite jobbigt att släpa runt på hjälmen hela dagen i skolan ( gensomsnitt 7 lektioner om dagen) Hört att det ska finnas någon vattentät hjälmpåse som just är till för detta sortens problem, stämmer det?

//Stenberg

Plastpåse från ICA? :7peta

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
vikto000 skrev:

//Stenberg

Det funkar iofs finfint när det regnar för mig... Bara att vrida hjälmen så att det inte rinner in ju.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
vikto000 skrev:
hmm jätte bra ideé men är det inte lite riskabelt att lägga en hjälm för 5k ovanpå ett skåp, och den sitterfast med en rem som vilken sax i hela världen kan ta sönder :4skrika :huvet (Inte för att låta som en såkallad "rasse" eller "svenne" men våran skola består till en ganska stor del av invandrare som är jävla tattare! :huvet :huvet :machinegu )

Och hur smart är det att ha den vi mcn då? Vet folk som inte vågar parkera vid skolor för dom är rädda för vandalism.

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
sluta lipa och bär bara md den.. eller ha den på huvudet :4skrika

:hihi

eller så skiter du i att köra hoj till skolan om de nu ska vara så jobbigt :rolleyes:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
prulle skrev:
Och hur smart är det att ha den vi mcn då? Vet folk som inte vågar parkera vid skolor för dom är rädda för vandalism.

Om det är så mycket vandalisation så att hjälmen riskerar att stryka med så skulle jag inte ens kör hoj till plugget.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
tvålen skrev:
Om det är så mycket vandalisation så att hjälmen riskerar att stryka med så skulle jag inte ens kör hoj till plugget.

Typ det jag mennade. Personligen har jag alltid haften ovanpå skåpet iget problem än. Jo någon lustig kure la ett ägg i "inredningen. Tur jag såg de innan jag tog på mig den.. :4skrika

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy