hjälmar

sinisalo

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
gsxr
jag vill ha tips om någon billig och bra butik. Har hört att det ska vara billigt i tyskland ?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Beroende lite på vad du är ute efter så funkar http://www.motowebshop.com bra också. Vissa Shoei-modeller är 20-50€ dyrare på fc-moto iallafall.

Men testa först som du sa och sen är det bara att leta och beställa billigt! :tummenupp

edit: dom såg ut att även ha bättre priser på Arai

beställde själv från motowebshop utan problem så dom går att lita på

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
peteR1000 skrev:
2135505 Beroende lite på vad du är ute efter så funkar http://www.motowebshop.com bra också. Vissa Shoei-modeller är 20-50€ dyrare på fc-moto iallafall.

Men testa först som du sa och sen är det bara att leta och beställa billigt! :tummenupp

edit: dom såg ut att även ha bättre priser på Arai

beställde själv från motowebshop utan problem så dom går att lita på

Beställde en X-lite 801 därifrån nyss, 226€ blev slutsumman med frakt. Yamahacenter i Haninge skulle ha 3600:- för samma modell....Återkommer med feedback när krukan landat här hemma.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
sinisalo skrev:
2135908 Fan det finns alldeles för många att välja bland :confused: Tips ?

Det beror väl lite på vilka hjälmar som passar din skalle och hur mycket pengar du vill lägga. Själv så är det bara Shoei som sitter riktigt bra på mig sen spelar inte priset så stor roll.
Så passar Shoei bra så kan jag rekommendera XR-1000 som jag tycker har ett bra pris. Den är iofs inte så värst tyst men sånt skiter jag i.
Köp ingen plasthjälm bara, kompositmaterial ska det va!

Lord Adrian skrev:
2136599 Beställde en X-lite 801 därifrån nyss, 226€ blev slutsumman med frakt. Yamahacenter i Haninge skulle ha 3600:- för samma modell....Återkommer med feedback när krukan landat här hemma.

Najs! Dom hjälmarna är schyssta :tummenupp
Betalade själv drygt 4400:- sammanlagt med frakt och extra visir för min XR-1000 jag beställde. Kostar väl runt 4600:- i butik för enbart hjälmen plus att jag har ett motiv på hjälmen som inte säljs i Sverige.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
The X-Lite has landed!

19 dagar från order tills den låg för avhämtning i centrum. Blev några dagar längre leveranstid pga slut i lager, men helt ok ändå!

Åsså en rättelse: det var en 601 jag hade beställt, inte 801 som jag skrev ovan.

Summering: :tummenupp :tummenupp :tummenupp av fem möjliga. En :tummenupp avdragen för leveranstiden och en för att dom besvarade ett mail skrivet på Engelska på Tyska :rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...