Med tanke på
1) testresultatet hos Sharp
https://sharp.dft.gov.uk/helmets/caberg-duke/
vilket är det bästa jag sett hos Sharp, GRÖNT i alla riktningar
2) samt mina egna vurpor på 1960-talet med hjälm med korkinredning och tygband som håller huvudet i mitten av hjälmen (men med skinnställ...)
3) det finns godkända hjälmar med * hos Sharp
https://sharp.dft.gov.uk/helmets/arashi-daytona/
så hade jag inte brytt mig för din del med *****. #
Hur ser ditt bröstskydd ut ?
Ett skäl till detta är att ca 3/4 av alla MC-olyckor beror på kollison med annat fordon.
1. Approximately ¾ of motorcycle accidents involve collisions with another vehicle, most often a passenger automobile.
6. In multiple vehicle accidents, 2/3 of the accidents are caused by the other vehicle violating the motorcycle's right-of-way.
från
https://www.hg.org/legal-articles/little-known-facts-about-motorcycle-accidents-31124
Inte konstigt att med dagens Ryggskydd och Hjälmar är visst bröstskador vanligaste dödsorsaken idag för MC-förare.
Och med MC-förare avser jag MC-förare med skyddskläder, MC-stövlar,hårda MC-handskar och såklart hjälm och ryggskydd.
Inte den typen jag sett i Göteborg iförda jeans, tshirt och hjälm körande en Kåtte på gångbanan 0800 en söndagsmorgon. (Cyklist som blivit med Kåtte?)
#Däremot tänker jag prova om Caberg Duke passar mitt huvud......