Hjälmfråga SHARK Vs Nitro

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
xyx skrev:
Jag kör på en Shark RSR2 och är grymt nöjd.
Dock en annan prisklass än RSF2, men jag skulle tro att alla Shark ovanför S500/S800 serien är schyssta.

Dom tre olika hjälmarna du nämner är 3 helt olika hjälmar därav pris skillnaden.

RSR2 är byggd av Carbon/Kevlar ingen glasfiber. Därför kostar den lite mer.
RSF2I är en glasfiber hjälm.
S500/S800 Har thermoplast skal så den blir billigast att tillverka.

furious

åker på plastraketer
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
jüngmeister sport
CorbenDallas skrev:
Jag tycke rmin Nitro verkar helt okej, men jag har inte testat den o hoppas slippa (hållfasthetstesta då alltså). Dom nya modellerna är dessutom bra mkt lättare än dom äldre. Men som sagt, hjälmar ska provas provas provas och åter provas.

Att handla hjälm på nätet är nog det mest korkade jag hört idag. OM man inte provat hjälmen o vågar chansa alla ex känns likadana.

Jag var iofs på mitonga och provade ett antal nitro hjälmar innan jag bestämde mig för vilken storlek jag skulle ha, och alla ex är inte riktigt lika stora det är sant det är en omöjlighet, men storleksskillnaden på en hjälm i storlek t.e.x small är minimal och dessutom formar ju hjälmen sig efter huvudet efter ett tag, min hjälm passar perfekt, så om du tyckte det verkade korkat så kan jag ju nämna att jag fick min hjälm för halva priset 1300 mot 2500 ganska smart tycker jag iaf...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag har en Nitro VX-1200 som jag är nöjd med. Nu har jag iofs bara kört med den några gånger i slutet på förra säsongen men den verkar helt ok if. Den känns lätt och riktnings-stabil. Det drar lite under hakan men inget som stör direkt.

Säkerheten på Nitro är lika bra som vilken annan märkeshjälm, iaf enligt Bike's hjälmtest förra året. Dessutom är det riktigt D-ringar till spännbanden vilket känns rejsigt, säkert och proffsigt.

Nitro är ett av de märkena som säljer mest hjämar i U.K. så det är ett erkänt märke med god kvalitet.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...